دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
«معلمی» شعر و مال و خانه خود را در اختیار رزمندگان قرار داد

ابراهیم سنایی، شاعر اهوازی گفت: حبیب‌الله معلمی، شاعر دفاع‌مقدس بستری است و پزشکان وضعیت او را مساعد نمی‌دانند. متاسفانه هیچ ارگان و مسوولی در زمینه تامین هزینه‌های درمانی این شاعر کمکی نکرده است در حالی که وی در دوران دفاع‌مقدس حتی مال و خانه خود را در اختیار رزمندگان قرار داد._

ابراهیم سنایی، شاعر اهوازی و دوست حبیب‌الله معلمی، درباره این شاعر اهل بیت (ع) و دفاع‌مقدس به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: معلمی، شاعر نوحه‌های صادق آهنگران است. این اشعار دارای شور و حال فراوان بود تا آنجا که هر وقت دشمن می‌خواست روحیه رزمندگان را تخریب کنند خبر کذبی مبنی بر شهادت یا اسارت آهنگران منتشر می‌کرد.

وی درباره وضعیت فعلی معلمی گفت: وضعیت وی رضایت‌بخش نیست و به علت کهولت سن هوشیاری خود را از دست داده و اکنون در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان نفت اهواز بستری است و فقط با دستگاه اکسیژن زنده است. پزشکان وضعیت این شاعر را مساعد نمی‌دانند.

سنایی با اشاره به بالابودن هزینه‌های درمانی افزود: متاسفانه هیچ ارگان و مسوولی در زمینه تامین هزینه‌های درمانی این شاعر کمکی نکرده است، در حالی که وی در دوران هشت سال دفاع‌مقدس مال و خانه خود را در اختیار رزمندگان قرار داد و همسر او به خوبی از‌ آن‌ها پذیرایی و هرگز از این وضعیت گلایه‌ای نکرد.

وی در ادامه به کم لطفی دیگری اشاره کرد و گفت: متاسفانه در کنگره‌های سراسری کشور حتی برای یک بار هم از این شاعر پایداری دعوت و تجلیل نشد. وی بار‌ها در بیمارستان بستری شد اما هیچ یک از مسوولان به عیادتش نیامد.

سنایی با اشاره به این‌که تاکنون از آقای معلمی چند کتاب شعر منتشر شده است، درباره کتاب شدن سروده‌های دوران هشت سال دفاع‌مقدس این شاعر گفت: تمام این اشعار موجود است و در چاپ کتاب خاطرات آقای آهنگران از ‌آن‌ها استفاده شده است.

حبیب‌الله معلمی، پانزدهم بهمن ماه ۱۳۰۵ در شهرستان رامهرمز زاده شد. وی در محضر پدر و همچنین همنشینی با استادانی چون آیت‌الله سیدعلی بهبهانی از مجتهدان برجسته رامهرمز با سیره اهل بیت(ع) و همچنین الفبای عروض و قافیه آشنا شد. از جوانی به سرودن پرداخت و مداحی برای اهل بیت(ع) را جان‌مایه شعرهای خود قرار داد. سال 1340 از رامهرمز به اهواز مهاجرت کرد و در کنار رودخانه کارون به کشاورزی مشغول شد. با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در جبهه‌های دفاع مقدس حضور داشت و به سرودن شعر هم می‌پرداخت. وی متن بیش از 90 درصد نوحه‌های خوانده شده توسط صادق آهنگران در دوران هشت سال دفاع‌مقدس را سروده است.

بیشتر اشعار معلمی را می‌توان در کتاب‌های «خیمه‌گاه نور»، «وادی عشق» و «شفق خونین» و «گلواژه ماتم» که در سال 1391 ازسوی نشر هدی منتشر شده دید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها