جمعه ۷ تیر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
بشارات عهدین بعد از 56 سال منتشر شد

کتاب «بشارات عهدین، در آنچه پیمبران الهی راجع به پیمبر اسلام(ص) پیشگویی کرده‌اند» به قلم آیت‌الله العظمی دکتر محمد صادقی تهرانی(ره) به تازگی از سوی انتشارات شکرانه روانه بازار کتاب شد. این کتاب پیش‌از این در سال 1336 منتشر شده بود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محتوای این کتاب به موضوعاتی مانند «فرهنگ کتب آسمانی که بشارات از آن‌ها نقل می‌شود»، «وحی کودک و بشارات عهدین»، «حضرت مسیح(ع) پیمبر اسلام را به بزرگی یاد می‌کند»، «مؤاب»، «فارص»، «انجیل و تناقض‌گویی مسیح(ع)»، «تابش نور محمدی(ص) در فاران حری»، «پیمبر یگانه»، «پیمبران الهی حضرت محمد(ص) را به آیین جهاد می‌ستایند»، «رویه جنگی اسلام»، «جنگ‌های یوشع»، «معراج حضرت محمد(ص)»، «عهدین و معراج چهار پیمبر»، «تثلیث و لاهوت کلمه مصریان»،‌ «قرآن و هارون»، «عهد عتیق و ایوب»، «گود زورخانه و اشعیا و حکومت» قرآن می‌پردازد.

همچنین در بخش‌های دیگر کتاب بشارات عهدین به بررسی مبانی انبیای عهدین، سلیمان محبوب خدا، قرآن و یعقوب، تورات و داوود، خود دعوی رسالت، دعوی خرق عادت، برادران بنی‌اسرائیل،‌ دولت مهدی، پارقلیطای موعود پیمبر است، فرزند انسان کیست؟، وحی کودک و عاشورای حضرت حسین بن علی(ع)، کذب الوقائون و صلح بهائم در دولت مهدی(عج) توجه دارد.

در بخشی از کتاب حاضر نوشته شده است: «موضوع این کتاب، شرح و تفصیل بشاراتی از کتب آسمانی پیامبران گذشته در مورد طلوع فروزنده‌ترین نور آسمان هدایت، حضرت محمد بن عبدالله(ص) است که از منطق وحی شرف صدور یافته‌اند. هر چند برای اثبات رسالت پیامبر بزرگوار اسلام، دلایل روشن و ادله کافی وجود دارد و نیازی به بررسی بشارات پیامبران پیشین نیست ولی برای آگاهی و بیداری اهل کتاب (یهودیان و مسیحیان) که پرده‌های تعصب مجال تامل و بررسی دلایل رسالت الهی حضرت محمد(ص) را برایشان باقی نگذاشته و نیز برای یقین و اطمینان مسلمانان، بشاراتی را از کتب پیامبران پیشین که مورد قبول آن‌ها نیز هست؛ برای خوانندگان این کتاب بازخوانی می‌کنیم.»

چاپ نخست کتاب بشارات عهدین در سال 1336 روانه بازار کتاب شد و اینک این اثر پس از 56 سال برای بار دیگر روانه بازار نشر شده است.

کتاب بشارات عهدین با شمارگان پنج هزار نسخه، در 240 صفحه به بهای 120 هزار ريال از سوی انتشارات شکرانه روانه بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط