جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
نخستین دفتر کتاب ادیان گشوده شد

کتاب «ادیان» اثر مشترک محمد کیوانفر، علی مهجور و عباس مهدوی به تازگی از سوی نشر خانه کتاب منتشر شده است. خانه کتاب قصد دارد جلدهای بعدی این مجموعه را هم منتشر کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، فصول هفت‌گانه اثر حاضر را مباحث کتابخانه، یک نویسنده، اخبار کتاب، گفت‌وگوی کتاب، باشگاه کتاب و تازه‌های‌ نشر تشکیل می‌دهند.

مخاطبان در فصل نخست با «ماجرای حجاب و زنان مسلمان، رهروان بودا،‌ یهودیان آفریقا، رسم حضور و غیبت، آیا خدا وجود دارد؟، پاسخی برای امروز، مروری بر سیر تفکر مسیحیت، حدیث‌پژوهی در غرب، دین و سلامت،‌ مطالعات دینی، فوکو و جامعه ایرانی، آموزه تجسد در نهضت اصلاح دین، استلزام‌های اخلاقی دین، کتاب‌شناسی وحدت اسلامی و مقدمه کلام» آشنا می‌شوند.

فصل دوم کتاب ادیان به بررسی «کتاب‌شناسی تحلیلی پلنتینگا، محل نزاع واقعی کجاست؟ و پلنتینگا لابه‌لای کتاب‌های فارسی» می‌پردازد.

مباحث دینی‌سازی تا علوم دینی، نگاهی تازه به رابطه علم و دین و مطالعه چند کتاب در علم و دین، در فصل سوم این نوشتار بررسی می‌شوند.

در سایر فصل‌های کتاب ادیان آثار لاتین، ترجمه، تصحیح، دانشنامه، پنج کتاب در یک گفت‌وگو و آثار الکترونیکی معرفی می‌شوند. همچنین سخن از دورنمایی از مسیحیت پروتستان، نقد کتاب آیین عرفی، مسیحیت و چالش افول و الاهیات صلیب و فمنیسم یه میان می‌آید.

در بخشی از کتاب ادیان آمده است: «دین در تایوان از دهه 1980 به این طرف، جانی دوباره گرفته است و مردم این کشور در این دوره دوباره بر گرد آیین بودا جمع شده‌اند. بالاترین آمار زنان رهرو بودایی که تارک دنیا شده و در دیر زندگی می‌کنند، متعلق به این کشور است و نیز در کل، شمار رهروان بودایی را که در تایوان رایج است آیین بودای دیری خواند، نوعی آیین بودای خاص که با آیین بودا در سراسر جهان تفاوت بنیادین دارد.»

نخستین چاپ کتاب ادیان با شمارگان یک هزار نسخه، در 265 صفحه و به بهای 85 هزار ريال به تازگی از سوی نشر خانه کتاب روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط