شنبه ۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
جایزه یادبود شیلر 2013 در دستان راینهالد گوتس قرار می‌گیرد

ترزیا باوئر، وزیر هنر ایالت بادن ووتمبرگ آلمان راینهالد گوتس را به عنوان برنده امسال جایزه یادبود شیلر معرفی کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، ایالت بادن ووتمبرگ این جایزه 25 هزار یورویی را برای مجموع آثار ادبی این نویسنده به وی اهدا می‌کند.
 
هیات داوران در توضیح انتخاب این نویسنده اعلام کرد: گوتس دارای ویژگی است که در ادبیات آلمان به ندرت دیده می‌شود. او نویسنده‌ای محبوب است که با کتاب «غوغا» نخستین تکنو – رمان را به رشته تحریر درآورد و رمان «رهایی برای همه» را در اینترنت منتشر کرد؛ کاری که معمولا در شبکه مجازی انجام نمی‌شود. در نهایت تازه‌ترین رمان منتشر شده این نویسنده «یوهان هولتروپ» است که این کتاب آگاهانه ترین آسیب شناسی روانی دنیای اقتصادی است که تا کنون در عرصه ادبیات معاصر آلمان منتشر شده است. 

هیات داوران در کنار اهدای این جایزه اصلی یک جایزه حمایتی نیز اهدا می‌کند. بر این اساس ماتیلدا فاتیما اونور و ماریو زالاتسار دو نمایشنامه نویس جوانی هستند که امسال در این بخش مورد تجلیل قرار می‌گیرند. 

مراسم اهدای این جوایز در تاریخ 16 نوامبر (25 آبان) در شهر اشتوتگارت برگزار می‌شود. گوتس 59 ساله که متولد مونیخ و ساکن برلین است تا کنون جوایز بسیاری کسب کرده که جوایز هاینریش بل، ویلهلم رابه و جایزه ادبی برلین 2012 از جمله آن‌هاست. 

جایزه یادبود شیلر معتبرترین جایزه ادبی ایالت بادن ووتمبرگ آلمان و از جمله معتبرترین جوایز ادبی کشور آلمان است که از سال 1955 به مناسبت صد و پنجاهمین سالروز درگدشت فریدریش شیلر تاسیس شده و هر سه سال یک‌بار به نویسندگان آلمانی زبان اهدا می‌شود. مکس فریش، گولو مان، فریدریش دورنمات، پتر هانتکه، بوتو اشتراوس و تانکرد دورست از برندگان پیشین این جایزه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها