شنبه ۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
اندیشه‌سرا «بیوسنسور‌ها» را منتشر کرد

انتشارات اندیشه‌سرا کتاب «بیوسنسور‌ها» با موضوع زیست‌حسگر‌ها را به قلم بانسی مالهوترا و آنتونی ترنر منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،کتاب «بیوسنسور‌ها»،توسط فاطمه رمضانی، عاطفه پایز و معظمه رمضانی ترجمه و روانه بازار نشر شده است.
نویسندگان این اثر در فصل اول کتاب به بیان طراحی یک بیوسنسور ساده پرداخته است و پس از مقدمه به بررسی طبقه‌بندی بیوسنسور‌ها براساس نوع تبدیل پرداخته است. در ادامه این کتاب مخاطبان با نسل‌های متوالی بیوسنسور‌ها آشنا می‌شوند و روش کار را می‌آموزند.

فصل دوم کتاب «بیوسنسور‌ها» تشخیص‌های نوری در جهت درمان نام دارد. در این فصل نویسندگان برهم‌کنش نور با مولکول‌هاي فلوئورسانس، شدت سيگنال فلوئورسانس و ماتريکس‌ سل-ژل در سنسور فيبرنوري را در کنار گیرانداختن بيومولکول‌ها و ساخت بيوسنسورهاي سل-ژل و مبحث چشم‌انداز بيوسنسورهاي نوري در اندازه‌گيري کمي داروهاي فعال نوري مورد بررسی قرار داده و نتایج آن را در این کتاب در اختیار خوانندگان قرار داده‌اند.

بیوسنسنور‌های الکتروشیمیایی عنوان فصل سوم این کتاب است که طبقه‌بندي بيوسنسورهاي الکتروشيميايي و بيوسنسورهاي پتانسيل سنجی و نیز صنایع غذایی و نوشيدني‌ها از جمله مباحث این فصل کتاب را تشکیل می‌دهد.

کتاب«بیوسنسور ها»در فصل چهارم با عنوان کاربرد شيشه‌هاي سل- ژل حاوی آنزيم در تشخیص موضوعاتی مانند مزاياي گیرانداختن پروتئين‌ها در شيشه‌هاي سل- ژل، بيوسنسور کلسترول را مورد بررسی قرار داده‌است.

فصل پنجم کتاب حاضر با عنوان تحقيق و بررسی روی بيوسنسورهای آناليز غذايي در هند پیش‌روی مخاطبان قرار دارد و فصل ششم این کتاب ايمونوسنسورهاي نمايشگر آفت کش‌ها
نام دارد.

کتاب«بیوسنسور‌ها» از سوی نشراندیشه‌سرا به چاپ دوم رسیده است .این کتاب که به صورت مصور و دارای جدول و نمودار منتشر شده است به بهای 70‌هزار ریال به فروش می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها