شنبه ۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
فهرست نهایی نامزدهای جایزه ادبیات جنایی وین منتشر شد

فهرست نهایی نامزدهای جایزه «لئو پروتس» شهر وین برای ادبیات جنایی سال 2013 منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، بر این اساس کریستین دیوید برای رمان «چشم دختربچه»، گئورگ هادرر برای رمان «فرشته و شیاطین»، سابینه نابر برای رمان «ماراتن دوئل»، بئاته ماکسیان برای رمان «مرگ پشت کلیسای اشتفان» و توماس راب برای رمان «قصاب به بهشت می آید» نامزد کسب این جایزه شدند.

جایزه لئو پروتس پنج هزار یورو ارزش دارد و موسسان آن دایره فرهنگی شهر وین و اتحادیه مرکزی کتابفروشی های اتریش هستند. نامزدهای نهایی این جایزه را هیاتی متشکل از نمایندگانی از دایره فرهنگی شهر وین، اتحادیه مرکزی کتابفروشان اتریش، مطبوعات و انجمن نویسندگان و جنایی نویسان اتریش برمی گزینند. این گروه امسال متشکل از زیلویا فاسل فوگلر، میشاییل کراتوخویل، نورا میدار، اروین ریدسر و توبیاس هیرل بوده است.

جایزه لئو پروتس هر سال به آن دسته از آثار ادبی جنایی تعلق می گیرد که به لحاظ کیفیت یادآور آثار نویسندگان برجسته اتریشی باشند. بر این اساس آثار مورد نظر باید ارایه کننده شخصیت های ابتکاری باشند و موضوع داستان به وعی با وین ارتباط داشته باشد.

از برندگان پیشین این جایزه می توان به منفرد ربهاندل 2012، لیتسل اشتاین / گئورگ کویتک 2011 و اشتفان اسلوپتسکی 2010 اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها