پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
لندن به نویسندگان فلسطینی ویزا نداد

به دو نویسنده فلسطینی برای سفر به بریتانیا و سخنرانی در جشنواره ای که به مناسبت معرفی هنرهای معاصر عرب برپا می‌شود، ویزا داده نشد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از گاردین، علی ابوخطاب و سما الشیخ دو نویسنده فلسطینی که قرار بود نشستی تخصصی در فستیوال شابک هنرهای معاصر عرب در لندن داشته باشند، موفق به کسب ویزا از انگلستان نشدند.

این زن و شوهر اهل غزه، که قرار بود 28 ژوییه در لندن درباره نوشته هایشان سخنرانی کنند از ورود به کشور منع شدند.

عمر القطان، رییس دومین فستیوال شابک گفت برای رد ویزای این دو نفر دو دلیل ارایه شده است؛ یکی این که دلیل تجاری برای این سفر نداشتند هر چند برای انجام یک پروژه کاری و شرکت در یک فستیوال قرار بود به انگلیس بیایند و دیگر این که مقامات از این که آن‌ها به غزه باز می گردند مطمئن نبودند.

قطان گفت: این واقعا مسخره است. فکر می کنم آن‌ها بسیار ناامید شده اند. این نخستین باری بود که آن‌ها می خواستند به بریتانیا و لندن بیایند. این مساله بسیار نگران کننده است. لندن قرار است شهری باز باشد، شهری خوشامدگو، آن هم مخصوصا برای هنرمندان و نویسندگان. به همین دلیل این مساله بسیار ناامیدکننده است.

قطان در سال 2008 «موزاییک رومز» را که فضایی فرهنگی متمرکز بر دنیای عرب است، برپا کرد. او می گوید راه های دیگری از جمله شنیدن حرف های این نویسندگان از طریق اسکایپ در دست بررسی است.

شابک فستیوالی 15 روزه است که از روز 22 ژوئن با نمایش های هنری، کنسرت های مختلف، تئاتر و گفت وگو و بحث هایی درباره هنرهای معاصر آغاز به کار می کند. قطان می گوید یکی از هدف های این فستیوال این است که دیدی تازه از کشورهایی که به دلایلی نادرست در خبرها بد مطرح می شوند، در اختیار مردم بریتانیا قرار بدهد.

نخستین فستیوال شابک در سال 2011 برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها