شنبه ۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
انتشار «مدیریت تمام عیار» در سایه مفاهیم کاربردی مدیریت

«مدیریت تمام عیار» از جمله آثار دنیس پاتریک اسلوین است که با ترجمه احمدرضا اشرف‌العقلایی منتشر شد. این اثر نکات نظری و عملی مدیریت موفق را بیان می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب به بررسی زندگی مدیری خیالی به نام «هری تورپ» می‌پردازد ـ که البته شبیه زندگی شخصی و کاری بسیاری از مدیران کشورهای مختلف است ـ و می‌کوشد مخاطبان را با واقعیت ها و مشکلات حوزه مدیریت آشنا سازد، سپس راه‌حل‌های کاربردی آن را ارایه دهد.

هدف اصلی کتاب این است که راه‌حل‌های عملی مبتنی بر نظریه‌های موفق مدیریتی را برای مواجهه با چالش‌ها در اختیار مدیران شاغل قرار دهد.

«مدیریت تمام عیار» به مدیران کمک می‌کند تا دریابند اکنون در چه جایگاهی قرار دارند و به کجا می‌خواهند برسند و این که چه تغییراتی باید ایجاد کنند تا به هدف نهایی دست یابند. ترکیب نظریه و عمل از جمله تمایزات این اثر به شمار می‌آید که آن را تبدیل به اثری کاربردی کرده است.

در بخشی از این کتاب با عنوان «افراد حالت تدافعی به خود می‌گیرند» نوشته شده است: «وقتی در مورد شخصیت یا رفتار افراد از آن‌ها انتقاد می‌شود، آن‌ها حالت تدافعی به خود می‌گیرند. در یک سری مطالعات انجام شده در شرکت «جنرال الکتریک» مشاهده شد که اکثر کارکنان در جلسات ارزشیابی خود، واکنش تدافعی داشتند و تنها کمتر از 10 درصد انتقادات را می‌پذیرفتند. بنابراین وقتی به افراد می‌گوییم که رفتار مناسبی ندارند، اولین واکنش آن‌ها این است که از خود مراقبت و حمایت کنند. به همین دلیل اگرچه بازخورد برای پیشرفت یا بهبود عملکرد کاملا لازم و ضروری است، اما بایستی طوری ارایه شود که طرف مقابل بتواند آن را درک و هضم کند.»

دکتر دنیس پاتریک اسلوین، مولف اثر، استاد دانشکده تحصیلات تکمیلی امور اداری و بازرگانی در دانشگاه پترزبورگ است. او در زمینه‌های مختلف مدیریتی، مشاوری با تجربه به شمار می‌آید که علاقه ویژه‌ای به بهسازی تشکیلات، رهبری، اثربخشی بهتر مدیریتی و نوآوری دارد.

مطالب این نوشتار در 16 فصل با عناوینی نظیر «مدیریت زمان»، «فشار و اضطراب»، «طراحی تشکیلات»، «مدیریت بر مبنای هدف»، «ارتباط اثربخش»، «رهبری»، «انگیزه»، «مهارت‌های مذاکره»، «گروه‌های تخصصی و جلسه‌های اثربخش»، «روش زندگی، کار و سلامتی» و «هری تورپ ـ مدیر بازمانده» نظم یافته‌اند.

دومین چاپ کتاب «مدیریت تمام عیار» را انتشارات ایران وابسته به موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران با شمارگان دو هزار نسخه در 224 صفحه به بهای هفت هزار و 500 تومان روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها