سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۳
همايش بين‌المللی سبک زندگی قرآنی

ریيس بيست و يكمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم، صبح امروز (سه‌شنبه 21 خرداد‌ماه) در جلسه شورای هماهنگی این نمايشگاه از برگزاری همايش بين‌المللی سبک زندگی قرآنی خبر داد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام و‌المسلمين حميد محمدی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریيس بيست و يكمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم در جلسه شورای هماهنگي بيست و يكمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم بیان كرد: ماه رمضان، قله‌اش ليله‌القدر است، شب قدر پايان سال گذشته قرآنی و آغاز سال جديد است؛ برای همين ماه رمضان از يک ظرفيت عظيم قرآنی برخوردار است. نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم به عنوان بزرگترين رويداد قرآنی جهان اسلام همان‌گونه كه به تصويب كميسيون تبليغ و ترويج رسيده است به عنوان برترين، مهم‌ترين و عظيم‌ترين رويداد قرآنی كشور مطرح است.

محمدی ادامه داد: بيست و يكمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن با شعارهای جديد در حوزه سبک زندگی قرآنی به ارایه محتواهای جديد و نو، با تاكيد بر بين‌المللی شدن اكثر بخش‌ها برگزار خواهد شد و امسال در حوزه بین‌الملل شاهد تحول جدی خواهیم بود.

ریيس بیست و یکمین نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم اعلام كرد: در اين نمايشگاه يكی از بخش‌های مهم بخش سبک زندگی است ولی رويكرد تمام بخش‌های دیگر نيز بايد بر همين اساس شكل گرفته باشد تا با توجه به سخنان مقام معظم رهبری بتوانيم به سمت سبک زندگی قرآنی كه امری حساس و كليدی است حركت كنيم.

وی اضافه كرد: با توجه به نوع مخاطبان نمايشگاه (از جمله نخبگان جامعه و مسوولان) نمايشگاه بيست و يكم می‌تواند يكی از پيچ‌های جدی برای ايجاد تحول و نگرش در جامعه باشد و جای جای آن الهام‌بخش فرمايش مقام معظم رهبری بوده و در تمام عرصه‌های كشور تاثير‌گذار باشد.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به ايجاد 40 بخش در نمايشگاه بيست و يكم عنوان کرد: در اين نمايشگاه 12 بخش جديد با نوآوری‌های ويژه‌ای طراحی شده است. علاوه بر آن بخش‌هايی كه نو نبوده و از سال‌های قبل طراحی شده‌اند نيز تحولات بسياری داشته‌اند.

محمدی در ادامه بيان كرد: بيش از بيست شبكه راديويی و تلويزيونی، صدها خبرگزاری و مطبوعات از نمايشگاه بازديد و خبر ارسال می‌كنند که اين يكی از ظرفيت‌های عظيم نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم است. بسياری از نشست‌ها و كرسی‌های تلاوتی كه فاخرترين قرائت‌ها را عرضه می‌کنند در طول سال از شبكه‌های مختلف تلويزيون پخش می‌شوند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: يكی از وظايف اصلی ما تلاش برای فاخرتر و هنری‌تر نمايش دادن اين رويداد بزرگ قرآنی است و برای تحقق آن بايد با رويكرد جهادی و بسيجی پيش رويم .

وی افزود: بين‌المللی تلقی کردن نمايشگاه این نیست كه ما تنها تعدادی مهمان از دیگر كشورها داشته باشيم بلكه بين‌المللی بودن وقتی واقع می‌شود كه تمام بخش‌ها از كودک تا حوزه و دانشگاه، از لحاظ سطح کیفی و علمی بين‌المللی باشد. در راستای تحقق این امر از جامعه‌المصطفی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع جهانی اهل بيت (ع) و مجمع تقريب مذاهب نيز كمک گرفته‌ايم.

حجت‌الاسلام محمدی در ادامه سخنانش عنوان كرد: موضوع تقريب و وحدت شيعه و سنی يكی از موضوعات مهمی است كه در نمايشگاه قرآن به آن پرداخته شده است و همان‌طور كه مقام معظم رهبری فرمودند: مهمترين راهبرد امروز جهان اسلام حفظ يكپارچگی و وحدت شيعه و سنی است؛ مهمترين راهبرد دشمن نيز ايجاد فتنه در اين رابطه است.

ریيس بيست و يكمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم تصريح كرد: برگزاری همايش بين‌المللی سبک زندگی قرآنی يكی از برنامه‌هايی است كه در نمايشگاه بيست و يكم اتفاق خواهد افتاد.

محمدی با اشاره به راه‌اندازی بخش عترت یادآور شد: بخش قرآن و عترت به‌صورت مستقل راه‌اندازی شده و به معرفی جشنواره بين‌المللی امام رضا (ع)، صحيفه‌ها و مهدويت می‌پردازد.

وی اظهار كرد: يكی ديگر از تحولات بزرگ در حوزه نامگذاری بخش‌های مختلف اين دوره از نمايشگاه استفاده از نام‌های هنری سمبليیک متناسب با فعاليت هر بخش است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در این نمایشگاه چهار رونمایی بزرگ خواهیم داشت، یعنی هر هفته یک رونمایی بزرگ از آثار فاخر در سطح ملی در دستور کار است و پیش‌بینی می شود در این دوره 50 رونمایی نیز در سطح بخش‌ها انجام گیرد.
رییس بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در پایان اظهار کرد: در این نمایشگاه علاوه بر خادمان قرآن کریم و نهج‌البلاغه برای اولين بار خادمان صحيفه نيز با حضور رییس جمهوری مورد تکریم قرار خواهند گرفت.

مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، جمعه (26 شعبان) مصادف با 14 تير‌ماه با حضور شخصيت‌ها و مديران موسسات قرآنی برگزار و 15 تير‌ماه نمايشگاه به‌صورت رسمی آغاز و پذيرای علاقه‌مندان خواهد بود.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 14 تیر‌ به مدت یک ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط