دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶
رضایی: مباحث سند چاپ عملیاتی شوند

رضا رضایی، عضو شورای سیاستگذاری صنعت چاپ با بیان این‌که مفاد سند راهبردی صنعت چاپ نباید در مرحله شعار و تعارفات جاری باقی بماند، عنوان کرد: مباحث این سند باید عملیاتی شوند و مسوولان بپذیرند که جایگاه صنعت چاپ در کشور دقیقا کجاست و چه نقشی در صنایع دیگر و فرهنگ ما دارد.-

رضایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: با توجه به گردش مالی 800 میلیارد دلاری این صنعت در اروپا می‌توانیم جایگاهی بهتر و مناسب‌تر برای چاپ در کشورمان برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: صنعت چاپ نقش مهمی در شکوفایی اقتصاد کشور دارد و می‌تواند علاوه بر گسترش صادرات غیرنفتی زمینه شکوفایی صنایع دیگر را نیز با ارایه چاپ و بسته‌بندی‌ با کیفیت فراهم کند.

رضایی با بیان این‌که مفاد و بندهای سند راهبردی صنعت چاپ باید اجرایی شوند، گفت: تا زمانی که بندهای سند راهبردی تحقق پیدا نکند و در بدنه صنعت چاپ اجرا نشود به عنوان یک سند آرمانی به‌‌شمار می‌آید.

وی با اشاره به سوددهی صنعت چاپ، عنوان کرد: این موضوع واقعیتی شناخته شده در دنیاست که بسیاری از صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران از آن سود می‌برند و در کشور ما نیز باید تلاش شود برنامه‌ها و نقشه‌های کلان معاونت فرهنگی بازدهی خوبی برای صنعت چاپ کشور داشته باشد.

رضایی با بیان این‌که پیشنهادها و موضوع‌های خوب و مناسبی در این سند پیش‌بینی شده است، گفت: پیشنهادها و روند ارایه شده در سند خوب، مثبت و قابل پیگیری است به شرطی که زمینه‌های اجرای آن نیز فراهم شود.

به گفته وی، برای تحقق بندهای این سند نه تنها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بلکه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت نیز باید پیشقدم شوند و با همکاری هم از چاپ، صنعتی پویا و کارآمد بسازند.

عضو شورای سیاستگذاری صنعت چاپ با بیان این‌که جایگاه صنعت چاپ باید به صورت گسترده در سطح جامعه و مسوولان شناسانده شود، عنوان کرد: صنعت چاپ می‌تواند به عنوان صنعتي پويا، مولد، سرآمد و صادرات گرا، داراي سهم قابل توجهي در بازارهاي منطقه با حاكميت تفكر و نگاه اقتصادي باشد.

رضایی یادآور شد: پویایی صنعت چاپ به مرور زمان موجب ایجاد اشتغال برای افراد مختلف، همچنین افزایش بهره‌وری و صادرات در این حوزه می‌شود.

سند راهبردی صنعت چاپ کشور همزمان با برپایی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد. این سند به عنوان قطب‌نماي نقشه راه مديريت در صنعت چاپ کشور به‌شمار می‌آید و قرار است کارها، برنامه‌ها و تصمیمات این حوزه به تناسب مفاد این سند اتخاذ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط