سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳
مطالعات رسانه‌ای برای دانشجویان ترجمه شد

قربانعلی تُنگ‌شیر از پایان ترجمه جدیدترین کتاب خود با عنوان «مطالعات رسانه‌ای، راهنمای عملی دانشجویان» با رویکردی نوین به مباحث علم رسانه و روابط عمومی خبر داد._

تنگ‌شیر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: این کتاب در 16 فصل نوشته شده و 16 مفهوم اصلی مطالعه رسانه‌ای را که با روابط عمومی هم‌سو است بررسی می‌کند.

وی با بیان این‌که این اثر، یک منبع دانشگاهی برای دانشجویان حوزه ارتباطات و رسانه است افزود: علاوه بر دانشجویان تمام علاقه‌مندان،‌ کارشناسان و فعالان حوزه رسانه نیز می‌توانند از مباحث این کتاب استفاده کنند.

تنگ‌شیر با اشاره به مباحث کتاب توضیح داد: پژوهش در رسانه، ارتباط با رسانه، مفهوم مخاطب، نظریه‌ها، اقتصاد سیاسی رسانه‌ها و چاپ رومیزی در این کتاب به صورت کامل تشریح شده است.

وی همچنین درباره ارایه تاریخچه شکل‌گیری انواع شیوه‌های چاپی در قالب فصول کتاب عنوان کرد: این کتاب می‌تواند برای دانشجویی که به تازگی به فضای آکادمیک و دانشگاهی وارد شده قابل استفاده باشد.

تنگ‌شیر با اشاره به دلایل انتخاب این اثر برای ترجمه اظهار کرد: سال گذشته برای حضور در نشست انجمن بین‌المللی پژوهش و ارتباطات به خارج از کشور سفر کرده بودم و در حاشیه این سفر این کتاب را دیده و تهیه کردم.

وی با بیان این‌که اکنون ویرایش پنجم این کتاب در بازارهای اروپایی است گفت: کتاب حاضر ویرایش چهارم این اثر است که با نگاهی به تغییرات ویرایش پنجم به زبان فارسی ترجمه شده است.

تنگ‌شیر با بیان این‌که ویرایش نهایی این اثر انجام شده است، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود این کتاب تیرماه امسال توسط مرکز انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها