شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲
«مارگارت رتیش» نویسنده و تصویرگر کتاب های کودکان درگذشت

مارگارت رتیش، نویسنده و تصویرگر آلمانی کتاب های کودکان در 86 سالگی در منطقه فوردورف ایالت نیدرزاخسن چشم از جهان فروبست.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، زیلکه وایتندورف ناشر انتشارات فریدریش اوتینگر در پی درگذشت این بانو اعلام کرد: ما بسیار غمگین هستیم، چون با مرگ مارگارت رتیش یکی از تاثیرگذارترین تصویرگران و داستانسرایان و نیز یک دوست ارزشمند و بی نظیر را از دست دادیم. وی همراه با همسرش رولف رتیش (1929-2009) در سال های دهه 70 با تصویرگری های سرزنده به شکل اساسی انتشارات اوتینگر را تحت تاثیر قرار داد. به ویژه کتاب های مصور او در مورد «یان و یولیا» که رتیش با متن و تصویر داستان ماجراهای روزمره آن ها را روایت کرده، فراموش نشدنی هستند.

مارگارت رتیش 23 جولای 1926 در اشتتین متولد شد. او پس از تحصیل در رشته های گرافیک و هنر در شهر ارفورت به کار تبلیغات پرداخت. او سال 1960 به جمهوری فدرال آلمان رفت. با انجام نخستین سفارش ها از سوی انتشارات فریدریش اوتینگر شهر هامبورگ، آرزوی دیرینه او برای تصویرگری کتاب های کودکان و نوجوانان جامه عمل پوشید.

آثار رتیش با جوایز گوناگونی چون جایزه بنیاد هنر کتاب و جایزه ادبی نوجوانانه آلمان (در سال 1981 برای کتاب مصور «سفر با یولی») را کسب کردند. او در سال 1997 همراه همسرش جایزه بزرگ آکادمی ادبیات کودکان و نوجوانان را برای مجموعه آثارش کسب کرد.

مراسم خاکسپاری مارگارت رتیش 29 می (8 خرداد) در گورستان اصلی شهر براونشوایگ انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها