یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸
جایزه گوتنبرگ سال 2013 به فریدریش ففلین رسید

فریدریش ففلین برای سالیان دراز خدمت در عرصه انتشار آثار ارزشمند در آرشیو ادبیات آلمان به عنوان برنده جایزه گوتنبرگ سال 2013 شهر لایپزیک برگزیده شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، ففلین متولد 1935 در وورتسباخ است. او بعد از کارآموزی در زمینه نشر در خلال سال‌های 1955 و 1976 در انتشاراتی‌ها و کتابفروشی‌هایی در اشتوتگارت، هامبورگ، پاریس، توبینگن و مونیخ مشغول کار شد. وی همچنین در خلال سال‌های 1976 تا 2000 به عنوان مدیر موزه ملی شیلر واقع در بایگانی ادبیات آلمان در شهر مارباخ مسوولیت انتشار آثار ارزشمندی را بر عهده داشت که «کاتالوگ مارباخ»، مجموعه «آثار» و سردبیری نشریه معروف «مجله مارباخ» از  آن‌هاست. 

ففلین به عنوان ویراستار و نویسنده نیز به گردآوری آثار و نامه‌های شخصیت های برجسته‌ای همچون جان هرتفیلد، کارل کراوس، الزه لاسکر – شولر، مشتهیلده لیشنووسکی، برتهولد فی یرتل و لودویگ گرو پرداخته و در کنار آن از نظر تاریخی، بررسی انتشاراتی‌های فیشر، روولت و کورت وولف را انجام داده است. 

جایزه گوتنبرگ شهر لایپزیک در تاریخ 20 ژوئن (30 خرداد) در مراسمی که در کتابخانه ملی لایپزیک برگزار می‌شود، اهدا می‌شود و طی آن یوآخیم کرستن به سخنرانی می‌پردازد.
 
این جایزه که 10 هزار یورو ارزش دارد از سال 1993 در تناوب سالیانه با جایزه گوتنبرگ شهر ماینتس و جایزه بین‌المللی انجمن گوتنبرگ اهدا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها