جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۰
چنین استقبالی از نمایشگاه کتاب بیش از تصورم بود

اکبر ایرانی، مدیر عامل موسسه پژوهشی میراث مکتوب گفت: با توجه به بالا رفتن قیمت کتاب، تصور نمی‌شد استقبال از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به این خوبی باشد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستادخبری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، دکتر اکبر ایرانی گفت: در این دوره از نمایشگاه کتاب نیز چون سال‌های گذشته، آثار چاپ اول فراوانی داشتیم؛ با این تفاوت که هم کیفیت این متون دچار تغییر شده و هم در تلاش ناشران برای کم کردن هزینه‌ها، کتاب‌ها شمارگان کمتری پیدا کرده‌اند. قیمت پشت جلد تعدادی از کتاب‌های چاپ قبل نیز توسط ناشر تغییر یافته است. 

وی با بیان این که نفس برگزاری نمایشگاه کتاب خوب است، گفت: این رخداد فرهنگی سنت حسنه‌ای است که می‌تواند هدایت شده به کار خود ادامه دهد تا جهات مثبت آن بیشتر نمایان شود و جاذبه بیشتری داشته باشد. 

ایرانی ادامه داد: با توجه با بالا رفتن قیمت کتاب، تصور نمی‌شد استقبال از نمایشگاه به این خوبی باشد. هر چند این روال برای فرهنگ مکتوب طبیعی نیست و باید فکر جدی‌تری برای در دسترس قرار دادن این کالای فرهنگی انجام داد. 

مدیر عامل موسسه پژوهشی میراث مکتوب، فراهم شدن زمینه‌های فرهنگی را برای افزایش علاقه‌مندی به مطالعه لازم دانست و توضیح داد: این شرایط توسط دستگاه‌های مختلف و همسو بودن آن‌ها با یکدیگر ایجاد می‌شود. 

موسسه پژوهشی میراث مکتوب با انتشار 12 عنوان کتاب جدید در این دوره از نمایشگاه کتاب حضور دارد. 

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا (21 اردیبهشت) در مصلای امام خمینی(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها