جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
نیازسنجی مخاطبان منجر به تولید کتاب می‌شود

انتشارات قدر ولایت با 400 عنوان کتاب در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد. این انتشارات با نظرسنجی از مخاطبان دست به انتشار کتاب می‌زند. کتاب‌های خاطرات و رمان دفاع مقدس آثار پرمخاطب این انتشارات است.-

احمد عطایی، مدیر انتشارات قدر ولایت در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد:‌ انتشارات قدر ولایت با 400 عنوان کتاب به بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمده است. کتاب‌های چاپ اول 16 اثر برای کودکان و نوجوانان و 25 اثر برای بزرگسالان است.

وی افزود: 20 عنوان کتاب آماده چاپ داریم که مجوز گرفته اما توان مالی برای چاپ آن را نداریم و 30 عنوان کتاب دیگر هم در مرحله صفحه‌آرایی قرار دارد. 

عطایی درباره تاثیر نیازسنجی مخاطبان در تولید کتاب گفت: فضای غرفه‌ انتشارات قدر ولایت در نمایشگاه کتاب تهران این فرصت را فراهم می‌آورد زیرا غرفه‌داران با مخاطبان صحبت می‌کنند و علاوه بر معرفی آثار، نظر آن‌ها را درباره موضوع‌های کتاب‌ها و آنچه به خواندن آن علاقه‌مند هستند جویا می‌شوند. در طول سال هم با مشترکان انتشارات ارتباط داریم و نظر آن‌ها را جویا می‌شویم.

وی در پاسخ به این سوال که مخاطبان بیشتر به خواندن چه کتاب‌های علاقه نشان می‌دهند، توضیح داد:‌ بیشتر کتاب‌های خاطره و رمان را می‌پسندند. همین اتفاق هم باعث شد در بخش بزرگسال به نگارش خاطرات از همسر، دوستان و همرزمان شهدا روی بیاوریم و در بخش کودک و نوجوان هم آثار را در قالب قصه‌گویی تولید کنیم.

انتشارات قدر ولایت در شبستان مصلای تهران، راهروی 6 غرفه شماره دو قرار دارد.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا فردا (21 اردیبهشت ماه) در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها