یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
عرضه کتاب‌هایی مخصوص کشاورزان در نمایشگاه کتاب

انتشارات آموزش و ترویج کشاورزی کتاب‌های کاربردی در حوزه کشاورزی با موضوع‌هایی نظیر مدیریت باغ‌های زیتون، نحوه پرورش انگور و همچنین مرغ گوشتی و تخم‌گذار را در نمایشگاه کتاب عرضه کرده است.-

مدیر این انتشارات در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: طی یک دهه فعالیت در حوزه نشر کتاب‌های کشاورزی به این نتیجه رسیدیم که باید بیشتر بر انتشار کتاب‌های کاربردی متمرکز شویم که به کار کشاورزان بیاید.

زین‌العابدین غلامی افزود: ما از طریق سایت انتشارات با مخاطبان خود در تماسیم و تا اندازه‌ای نظرات آنان را در چاپ کتاب‌ها اعمال می‌کنیم. البته همه کتاب‌های ما جنبه کاربردی ندارند و آثاری نیز برای دانشجویان مقطع ارشد و دکترای مهندسی کشاورزی منتشر کرده‌ایم.

وی یادآوری کرد: به دلیل تنوع محصولات کشاورزی کتاب‌های ما نیز موضوع‌های متنوعی دارند. از پرورش آبزیان گرفته تا چگونگی پرورش انواع محصولات کشاورزی و راه‌حفظ آنان از آفات موضوع کتاب‌های ما را تشکیل می‌دهند.

غلامی با اشاره به عرضه 300 عنوان کتاب در نمایشگاه امسال گفت: 17 عنوان از این آثار در سال 92 منتشر شده‌اند. «راهنمای پیوند و کوپیوند در درختان میوه و گیاهان زینتی» نوشته حسن حکم‌آبادی و «اصول علمی و کاربردی کاشت، داشت و برداشت زعفران» نوشته حسین سعیدی‌راد از کتاب‌های مهم انتشارات ما به‌شمار می‌آیند.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت در مصلای امام خمینی(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها