یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
ارایه جدیدترین کتاب‌های ناشران آلمانی در غرفه نمایشگاه کتاب فرانکفورت

مجموعه‌ای از جدیدترین کتاب‌های ناشران آلمانی در سه حوزه کودک و نوجوان، شهرنشینی و ادبیات معاصر در غرفه نمایشگاه کتاب فرانکفورت به نمایش گذاشته شده است.-

مدیر منطقه آسیا و آفریقای نمایشگاه کتاب فرانکفورت در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: بیش از 10 دوره از تجربه حضور دست‌اندرکاران نمایشگاه فرانکفورت در نمایشگاه کتاب تهران می‌گذرد و در این میان با صنعت نشر ایران آشنایی خوبی پیدا کرده‌ایم.

«اورسولا هولپ» افزود:‌ ما نه تنها در نمایشگاه کتاب تهران بلکه در نمایشگاه‌های کتاب قاهره، ابوظبی، لندن، نیویورک، بولونیا و... حضور داریم و تازه‌های نشر آلمان را به نمایش می‌گذاریم.

وی با بیان این‌که معرفی نمایشگاه کتاب فرانکفورت نیز یکی دیگر از برنامه‌های ما در نمایشگاه‌های خارجی است، اظهار کرد: این غرفه به نمایندگی از اتحادیه ناشران و کتابفروشان کشور آلمان در این نمایشگاه حضور دارد.

هولپ با بیان این‌که سه مجموعه در این نمایشگاه ارایه کرده‌ایم، یادآور شد: کتاب‌های جدید کودک و نوجوان که از سوی انجمن ناشران کتاب کودک گردآوری شده را به نمایشگاه کتاب تهران آورده‌ایم.

به گفته وی، مجموعه کتاب‌های ادبیات معاصر نیز با نگاهی به آثار ارزشمند نویسندگان و ناشران آلمانی از دیگر کتاب‌هایی است که در غرفه نمایشگاه فرانکفورت به نمایش گذاشته شده است.

هولپ اظهار کرد: کتاب‌هایی با موضوع شهرنشینی، اسلام‌شناسی و ایرانشناسی به زبان آلمانی نیز در این غرفه وجود دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تجربه 26 دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: خوشبختانه حضور مردم از این نمایشگاه استثنایی است و نمونه این استقبال را در کشورهای دیگر ندیده‌ایم.

مدیر منطقه آسیا و آفریقای نمایشگاه کتاب فرانکفورت یادآور شد: یکی از نکات مهم و جالبی که در این نمایشگاه وجود دارد، استقبال خوب و بی‌نظیر دانشجویان و دانش‌آموزان است و جالب این‌جاست که آن‌ها فقط از تهران به این نمایشگاه نمی‌آیند بلکه از سراسر ایران و شهرهای کوچک نیز برای بازدید از نمایشگاه مراجعه می‌کنند.

به گفته وی، یکی از اهداف نمایشگاه کتاب فرانکفورت، ارتباط با ناشران و نویسندگان ایرانی و تشویق و ترغیب آنان به فعالیت در حوزه‌های مختلف نشر و کتاب است.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها