یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۲
«مانیفست روزگار سالخوردگی» نوشته شد

مجموعه داستان «مانیفست روزگار سالخوردگی» نوشته داوود ملکی‌صیدآبادی منتشر شد. این نویسنده گفت که داستان‌های این کتاب مربوط به دو دوره از تاریخ معاصرند که بر اساس روند زمانی خاص طرح‌ریزی شده‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب (ایبنا)، ملکی صیدآبادی ژانر این کتاب را اجتماعی معرفی کرد و گفت: «مانیفست روزگار سالخوردگی» از 10 داستان متنوع تشکیل شده است، اگرچه داستان‌های آن تم‌های نزدیک به هم ندارند، اما دارای ارتباط ساختاری هستند و بر اساس یک روند زمانی خاص طرح‌ریزی شده‌اند. چند داستان ابتدایی این کتاب به زمان پهلوی اختصاص دارد و در ادامه داستان‌هایی پس از وقایع انقلاب گنجانده شده‌اند.

«قصه‌ی ممدلی»، «کاسه آتش»، «عجب روزگاری»، «سالَک»، «گربه»، «عزیزم»، «یه روز آفتابی»، «رنگ‌ها»، «بهترین روزها» و «ورود ممنوع»،به ترتیب عنوان داستان‌های این کتاب است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «و ادبیات، خون جاری در رگ تاریخ است که در پاره‌های مختلف زمان، به گونه‌های متفاوت روان می‌گردد؛ شعرها، قصه‌ها، داستان‌های اساطیری، داستان‌های حماسی، رمان‌ها و ... تا امروز که تاریخ ما با داستان کوتاه فصل زده شد.

می‌گویند تاریخ را قدرتمندان می‌نویسند؛ موافقم، اما هیچ‌گاه انحصارطلبان تاریخ نتوانسته‌اند ادبیات را قلب کنند و یا آن را به نفع خود مصادره کنند که این از قدرت این هنرهاست.»

مجموعه داستان «مانیفست روزگار سالخوردگی» در 94 صفحه، با شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای سه هزار تومان از سوی انتشارات برزآفرین منتشر شد.

ملکی‌صیدآبادی کارشناس صنعت چاپ است و تاکنون رمان «فصل زرد» و مجموعه داستان «لیموترش» از وی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها