شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
امیرحسین فردی برای معرفی شاعران و نویسندگان انقلاب تلاش می‌کرد

رضا اسماعیلی، شاعر، مرحوم فردی را نویسنده‌ای فعال در حوزه ادبیات انقلاب خواند و گفت: وي نيت داشت برنامه تجليل و بزرگداشت شاعران و نويسندگان پيشكسوت اين حوزه را برنامه‌ريزي و برگزار كند اما بسيار زود از ميان ما كوچ كرد. از دست دادن اين نويسنده ضربه بزرگي براي جامعه ادبي است و به اين زودي‌ها خلاء وجود وي پر نمي‌شود.-

رضا اسماعيلي که در مراسم تشییع پیکر مرحوم امیرحسین فردی حضور داشت در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، درباره وی اظهار كرد: من هنوز در بهت و نا باوري‌ام. اين اواخر زياد او را مي‌ديدم. وي در مراسم تجليل علیرضا قزوه و گلعلي بابايي حضور داشت و با دلسوزي و انگيزه بالا در حوزه ادبيات انقلاب و دفاع‌مقدس كار مي‌كرد.

وي ادامه داد: چندي پيش با هم صحبت مي‌كرديم و او درباره زماني كه مسووليت دفتر آفرينش‌هاي حوزه هنري را برعهده گرفت، سخن می‌گفت. فردي مي‌گفت: قبول اين مسووليت در اين سن و سال برايم سنگين است اما اگر احساس كنم مي‌توانم براي انقلاب كاري انجام دهم از زير كار شانه خالي نمي‌كنم.

اسماعيلي با بيان‌ اين‌كه فردي، در حوزه ادبيات انقلاب فعال و پويا بود، افزود: وي نقش مهمي در برگزاري جشنواره داستان انقلاب، شب‌هاي شعر انقلاب و برنامه‌هاي مرتبط با نويسندگان داشت و سعي مي‌كرد در مراسم تجليل شاعران و نويسندگان حضور داشته باشد.

وي افزود: هفته پيش در كافه اوج مراسم بزرگداشتي برای شاعر انقلابي، عليرضا قزوه برگزار شد. در اين مراسم كنار من و آقاي حسين اسرافيلي نشست. برق شادي در نگاهش موج مي‌زد و خوشحال بود كه از شاعران اين عرصه تجليل مي‌شود و خدا را شكر مي‌كرد.

اسماعيلي گفت: وي نيت داشت برنامه تجليل و بزرگداشت شاعران و نويسندگان پيشكسوت اين حوزه را برنامه‌ريزي و برگزار كند اما بسيار زود از ميان ما كوچ كرد. از دست دادن اين نويسنده ضربه بزرگي براي جامعه ادبي است و به اين زودي خلاء وجود وي پر نمي‌شود.

وي با اشاره به رمان «اسماعيل» مرحوم اميرحسين فردي توضيح داد: اين رمان جزو آثار برجسته و تاثير‌گذار در حوزه ادبيات داستاني بود و از سوي دیگر نویسنده آن توانست ميدان را براي رشد انديشه‌ و استعداد جوانان به وجود آورد تا جامعه ادبي كشور از حضور نير‌وهاي جوان خالي نباشد. فردي در حوزه ادبيات كودك و نوجوان هم با حضور در كيهان بچه‌ها خدمات ارزند‌ه‌ي انجام داد. بيشتر نويسندگان و شاعران انقلاب وقتي مي‌خواهند خاطرات خود را مرور كنند، مي‌گويند با كيهان بچه‌ها، شعر و داستان را شناختند و از محضر آقاي فردي بهره بردند و نزد وي شاگردي كردند.

اسماعيلي درباره آخرين آرزوي امیرحسین فردي گفت: وي معتقد بود در حوزه ادبيات انقلاب كوتاهي كرديم و بايد خيلي پيش‌تر از اين، شاعران و نويسندگان انقلاب را معرفي و آثارشان را ترجمه مي‌كرديم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها