یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰
ارایه تازه‌های نشر سال 91 در سالن یاس نمایشگاه کتاب تهران

محمد عظیمی، قائم مقام بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از برپایی سالن یاس با شرایط ویژه و مناسب‌تر نسبت به سال‌های قبل در مصلای امام خمینی (ره) خبر داد. به گفته وی در این سالن تازه‌های نشر سال 91 عرضه می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد خبری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عظیمی در این باره اظهار کرد: در این دوره از نمایشگاه توجه ویژه‌ای به بحث نمایشگاهی خواهد شد و به همین دلیل سالن یاس محل ارایه و نمایش تازه‌های نشر از تمامی ناشران کشور است. 

وی عنوان کرد: امسال در سالن یاس، علاوه بر نمایش تازه‌های نشر، اطلاعات کاربردی درباره کتاب‌ها هم به مخاطبان ارایه می‌شود.

محدودیت‌ها، برکت بزرگی را برای نمایشگاه کتاب به بارآورد

حجت‌الاسلام حمید محمدی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: محدودیت‌های تکثیر کتاب و بهای کاغذ برکت بزرگی به همراه داشته و کتاب‌هایی مورد توجه قرار گرفته‌اند که سطح کیفی بالا و مخاطب بیشتری داشته‌اند. 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری نمایشگاه کتاب و ارزیابی آن افزود: بزرگترین رویداد فرهنگی کشور از حیث حجم مراجعان و آثاری که ارایه می‌شود، نمایشگاه کتاب است. با توجه به محدودیت‌های تکثیر کتاب و بهای کاغذ، فکر می‌کنم تیراژ کتاب دچار کاستی شد اما این اتفاق، برکت بزرگی به همراه داشت و کتاب‌هایی مورد توجه واقع شد که از سطح کیفی بالاتر و جامعه مخاطب بیشتری برخوردار بودند و این محدودیت‌ها منتهی به کیفی‌سازی و توجه به آثار فاخر شد. 

محمدی به رشد قابل توجه کتاب‌ها در حوزه‌های دین و داستان اشاره کرد و گفت: این دو مقوله، پایه‌ای است و در نمایشگاه کتاب مثل دوره‌های گذشته به آن توجه ویژه می‌شود. 

وی تاکید کرد: نمایشگاه کتاب با توجه به محدودیت زمانی برگزاری آن، یک ظرفیت ملی محسوب می‌شود و به غیر از عامه مردم، جوامع هدف که اهالی فرهنگ و علم هستند، از این نمایشگاه به شکلی چشمگیر استقبال می‌کنند.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 11 تا 21 اردیبهشت ماه 92 در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط