یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳
مقام معظم رهبری درگذشت آیت‌الله رضوانی را تسلیت گفتند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در پی درگذشت فقیه بزرگوار آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا رضوانی (رحمة‌الله علیه) عضو فقهای شورای نگهبان پیام تسلیت صادر کردند. پیکر مطهر مرحوم رضوانی ساعت 9 صبح امروز (یکشنبه، اول اردیبهشت) از مسجد حاج سید عزیزالله بازار تهران تشییع و به شهر مقدس قم منتقل شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام به این شرح است: 

بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت فقیه بزرگوار آیت‌الله آقای حاج شیخ غلامرضا رضوانی رحمة‌الله علیه را به بازماندگان محترم و به همه ارادتمندان و شاگردان ایشان تسلیت می‌گویم. این عالم جلیل از شاگردان مورد اعتماد حضرت امام خمینی(ره) و متکفل مسئولیت‌هایی از جمله در شورای نگهبان بودند و خدمات ایشان در تعامل با دستگاه‌ها برای تبیین نظرات فقهی شورای نگهبان مشمول عنایت و قبول حضرت احدیت و موجب رضوان الهی است، ان شاالله. 
از خداوند متعال علو درجات این روحانی عالی‌مقام را مسألت می‌نمایم.
سید علی خامنه ای
31/فروردین/1392

آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا رضوانی خمینی، از فقهای شورای نگهبان، روز اول‌ مهر 1309 هجری شمسی‌ در شهرستان خمین‌ در خانواده‌ای مومن و با تقوا دیده‌ به‌ جهان‌ گشود. وی‌ علاوه‌ بر تدریس‌، به‌ تحقیق‌ و تألیف‌ نیز می‌پرداخت‌ و تألیفاتی‌ در علوم‌ دینی‌ و حوزوی‌ به‌ انجام‌ رسانده‌ است‌ كه‌ از جمله می‌توان‌ به‌ حاشیه‌ بر عروة‌الوثقی‌، حواشی‌ بر كفایة‌الاصول‌ و مكاسب‌ اشاره‌ كرد. 

آيت‌الله رضواني در طول عمر با بركت خود سوابق و مسووليت‌هاي مهمي مانند «همراهي امام (ره) در نجف اشرف در دوران تبعيد»، «عضويت در شوراي نگهبان در اولين دوره با حكم حضرت امام خميني(ره) و سپس از سال 1368 تاكنون با حكم مقام معظم رهبري»، «عضويت در مجلس خبرگان رهبري»، «عضويت در جامعه مدرسين حوزه علميه قم»، «تدريس دروس خارج فقه و اصول در حوزه علميه رضويه»، «نماينده تمام‌الاختيار حضرت امام در بازار تهران و ابقای ايشان توسط مقام معظم رهبري»، «رياست ديوان عدالت اداري»، «عضويت در هيأت مركزي نظارت بر انتخابات» و... را بر عهده داشت.

این فقیه جلیل‌القدر جمعه شب (30 فروردین1392) در سن 83 سالگی دار فانی را وداع گفت. پیکر مطهر آن مرحوم  ساعت 9 صبح امروز (یکشنبه، اول اردیبهشت) از مسجد حاج سید عزیزالله بازار تهران تشییع و به شهر مقدس قم منتقل شد. همچنین پیکر آن فقید رأس ساعت 17 امروز از مسجد امام حسن عسکری (ع) قم تشییع و برای خاکسپاری به حرم مطهر حضرت معصومه (س) منتقل می‌شود.

مراسم بزرگداشت آيت الله رضواني نیز بعد از نماز مغرب و عشاء امشب (يكشنبه، اول ارديبهشت ماه) از سوی جامعه مدرسين حوزه علميه قم در مسجد اعظم اين شهر برگزار خواهد شد.

روسای سه قوه هم با صدور پیام‌های جداگانه، درگذشت آیت‌الله رضوانی را تسلیت گفتند.

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) نیز درگذشت این عالم ربانی و مولف جلیل‌القدر را تسلیت می‌گوید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها