یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳
انتشار «101 تمرین بسکتبال برای جوانان»

کتاب «101 تمرین بسکتبال برای جوانان» را مایک دونوان به رشته تحریر درآورده و رقیه شجاع به فارسی برگردانده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این اثر در هشت فصل می‌کوشد ورزش بسکتبال را به مربیان، معلمان تازه‌کار و جوانان آموزش دهد.

«گرم کردن» عنوان فصل نخست کتاب «101 تمرین بسکتبال برای جوانان» است که در آن مباحثی درباره انواع حرکات پایه، زمان گرم کردن و کار با توپ آموزش داده می‌شود.

در فصل دوم این نوشتار انواع پاس‌ها، نحوه دریافت و پرتاب پاس‌ها به مخاطبان معرفی می‌شود. دریبل ثابت، دریبل در حرکت، دربیل زیگ‌زاگ، تمرین دفاع، دربیل سرعتی، دربیل چهار طرفه و حرکت کشویی پا، دریبل با راهنما، سایه‌زنی، دریبل کل زمین، دریبل کردن توپ دزدی، دریبل با تعویض دست و دریبل با دیوار، از جمله مطالب مندرج در فصل سوم این کتاب محسوب می‌شوند.

مخاطبان این اثر در فصل چهارم با انواع شوت کردن نظیر پاس و شوت، شوت سرعتی، شوت در برابر دفاع، شوت گروهی، شوت همراه با جا‌به‌جایی، بازگشت و شوت، سه‌گام، شوت گردشی، شوت سریع و ریباند و شوت آشنا می‌شوند. همچنین در فصل پنجم این کتاب مطالبی درباره ریباند تشریح آورده شده است.

در فصل ششم کتاب «101 تمرین بسکتبال برای جوانان» مطالبی درباره دفاع یک در برابر یک، دفاع گروهی و دفاع جاگیری ارایه می‌شود.

در فصل‌ هفتم این نوشتار تمرین‌هایی عرضه می‌شود تا بازیکنان فرصت بازی دفاعی و تهاجمی را دریابند و شانس بیشتری برای بهبود و پیشرفت داشته باشند. همچنین تمرینات سرد کردن، عنوان آخرین فصل این اثر است.

در بخشی از کتاب «101 تمرین بسکتبال برای جوانان» نوشته شده است: «بیشتر این تمرینات نیازمند آن است که هر یک از بازیکنان یک توپ داشته باشند اما برای کودکان بسیار ناامید کننده است که منتظر بمانند تا نوبت‌شان شود، در حالی که اگر توپ داشته باشند می‌توانند در این مدت آموزش ببینند. این مشکل به سختی زمانی بود که از بچه‌ها بخواهیم با هم‌کلاسی خود به طور موثر از یک مداد استفاده کنند. اگر چنین چیزی ناممکن بود، پس نیاز است در هنگامی که بازیکنان جوان منتظر هستند و هم تیمی‌هایشان را نگاه می‌کنند، وظایف معنادار دیگری برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.»

نخستین جلد کتاب «101 تمرین بسکتبال برای جوانان» با شمارگان یک هزار نسخه، در 130 صفحه و به بهای یکصد هزار ريال به تازگی از سوی نشر حتمی روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط