سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۰
«مجموعه مقالات نهمین همایش ملی خلیج فارس» رونمایی می‌شود

«مجموعه مقالات نهمین همایش ملی خلیج فارس» همزمان با برگزاری این همایش در اردیبهشت ماه سال جاری رونمایی می‌شود. تجلیل از پژوهشگران نخبه در حوزه خلیج فارس نیز از دیگر برنامه‌های این همایش است._

دبیر اجرایی نهمین همایش ملی خلیج فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عنوان کرد: هر سال از کتاب دو جلدی همایش ملی خلیج فارس که حاوی مقالات منتخب رسیده به دبیرخانه همایش است، رونمایی می‌شود که این روند امسال نیز ادامه دارد.

بابک ارسیا با نامشخص دانستن تعداد مقالاتی که قرار است در این کتاب منتشر شوند گفت: هنوز مقالاتی به دبیرخانه همایش می‌رسند و داوری‌ها ادامه دارند و به همین دلیل نمی‌توان تعداد مقالات منتخب در کتاب همایش را معین کرد. قرار است این اثر توسط جهاد دانشگاهی به سه زبان ترجمه و از سوی وزارت امور خارجه منتشر و در اختیار سفارتخانه‌ها و رایزنی‌های فرهنگی ایران قرار گیرد.

وی با اشاره به موضوعات این مقالات گفت: چند محور برای نویسندگان مقالات مشخص شده‌اند که هر یک از این محورها حدود ده موضوع را شامل می‌شوند. ابعاد سیاسی و اجتماعی، اقتصاد و انرژی، جغرافیا و محیط زیست، تاریخ و باستانشناسی و همچنین فرهنگ، هنر و معماری خلیج فارس محورهای این مقالات را تشکیل می‌دهند.

رییس مرکز گردشگری دانشجویان ایران افزود: نزدیک به هشتاد درصد از نویسندگان این مقالات را اعضای هیات علمی دانشگاه‌های معتبر کشورمان تشکیل می‌دهند و سایر مطالب نیز جزو مقالات برتر دانشجویان تحصیلات تکمیلی محسوب می‌شوند.
وی اظهار کرد: رونمایی از تمبر روز ملی خلیج فارس همزمان با روز ملی خلیج فارس در دهم اردیبهشت نیز از دیگر برنامه‌های مهم همایش ملی خلیج فارس محسوب می‌شود.

به گفته ارسیا، علاوه بر تجلیل از نویسندگان مقالات برتر از نخبگانی که درباره خلیج فارس پژوهش می‌کنند و کتاب می‌نویسند نیز تقدیر می‌شود، امسال نیز این تقدیر صورت خواهد گرفت. در سال‌های گذشته از چهره‌هایی مانند جواد صفی‌نژاد و ایرج افشارسیستانی تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به نامشخص بودن محل برگزاری نهمین همایش ملی خلیج فارس گفت: سال‌های گذشته این همایش در جزایر قشم و کیش برگزار شد اما هنوز نتیجه رایزنی‌های ما برای برگزاری این همایش مشخص نیست. 

نهمین همایش ملی خلیج فارس 9 تا 12 اردیبهشت برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها