دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
بستر مناسب برای تعاملات فرهنگی میان ایران و ناشران بین‌الملل فراهم شد

مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران درباره حضور این موسسه به عنوان نماینده نشر جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانسه گفت:‌ در این نمایشگاه با بازدیدی که مسوولان نمایشگاه کتاب فرانسه و سایر ناشران بین‌الملل از غرفه ایران داشتند، بستر مناسبی برای تعاملات فرهنگی میان ایران و ناشران بین‌الملل فراهم شد.-

محمد عظیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: ایران با هدف فراهم کردن بستر دیپلماسی فرهنگی و حضور فرهنگی در اروپا و همچنین حضور در جمع ناشران بین‌الملل در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانسه با 600 عنوان کتاب شرکت کرد. 

وی ادامه داد: کتاب‌های عرضه شده در غرفه جمهوری اسلامی ایران به حوزه‌های ایران‌شناسی، قرآن‌پژوهی، دین، هنر، ادبیات، شعر و همچنین تصویرگری مربوط می‌شدند. این کتاب‌ها با استقبال خوب بازدیدکنندگان و مسوولان فرهنگی سایر کشورها مواجه شد.

مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران افزود: معرفی نشر ایران  میان ناشران بین‌الملل و آشنایی آن‌ها با موقعیت و ویژگی‌های نشر جمهوری اسلامی ایران از دیگر اهداف حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانسه به شمار می‌آیند.

عظیمی با بیان این‌که از ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب فرانسه برای حضور در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دعوت به عمل آمد، گفت: موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، ضوابط و قوانین شرکت در نمایشگاه کتاب تهران را در میان ناشران بین‌الملل توزیع کرد.

وی اظهار کرد: موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران بعد از اتمام مدت زمان برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانسه، با بیش از 400 عنوان کتاب در نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان بولونیای ایتالیا شرکت کرد. در این نمایشگاه علاوه بر کتاب، تعداد قابل توجهی تصویر و سی‌دی‌های مرتبط با ادبیات کودک و نوجوان عرضه شد.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با بیان این‌که در نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان بولونیای ایتالیا حدود یک هزار و 200 ناشر تخصصی در حوزه کودک و نوجوان شرکت کرده بودند، عنوان کرد: در جلسه‌ای که با رییس نمایشگاه داشتیم، مسایل فرهنگی میان دو کشور ایران و ایتالیا بررسی شدند و قرار شد برای سال‌های آینده به غرفه جمهوری اسلامی ایران مکان و تسهیلات مناسب‌تری در نظر گرفته شود. همچنین قرار شد ناشران ایرانی حاضر در نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان برای سال‌های آینده تجمیع شوند و در یک مکان به ارایه آثار خود بپردازند.

عظیمی در پایان گفت: موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این نمایشگاه شرایط پذیرش مهمان ویژه را جویا شد و برای شرکت در نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان بولونیای ایتالیا به عنوان مهمان ویژه اعلام آمادگی کرد. مسوولان این نمایشگاه نیز از این موضوع استقبال کردند.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانسه از دوم تا پنجم فروردین و نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان بولونیا پنجم تا هشتم فروردین1392 در کشور ایتالیا میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط