سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
رونمايي «علمداران تكيه پيش» در روستاي آسيابسر

«علمداران تكيه پيش» كتابي درباره هجده شهيد روستاي آسيابسر شهرستان بهشهر است. اين اثر در قالب مجموعه داستان كوتاه توسط علي اصغر سروري به نگارش درآمده و يكشنبه 25 فرودين ماه در يادواره شهداي اين روستا رونمايي مي‌شود.-

جواد صحرايي، مدير انتشارات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس سپاه کربلا در مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد: سپاه كربلا در مازندران با همكاري خانواده شهداي روستاي آسيابسر، يكشنبه 25 فرودين ماه يادواره هجده شهيد اين روستا را برگزار و از كتاب «علمداران تكيه پيش» رونمايي خواهد كرد.

وي ادامه داد: «علمداران تكيه پيش» در قالب مجموعه داستان كوتاه به معرفي هجده شهيد روستاي آسيا‌سر از شهرستان بهشهر مي‌پردازد. نگارش اين كتاب را علي اصغر سروري بر عهده داشت.

صحرایی در توضيح بيشتر درباره محتواي داستان‌هاي كوتاه اين كتاب افزود: در اين داستان‌ها خاطر‌ات ويژه‌ای مورد توجه قرار گرفته است، اما مولف سعي كرده است نيم نگاهي به زندگي شهيدان در چارچوب داستان‌های خود هم داشته باشد.

وی گفت: اين خاطرات بر اساس اطلاعات موجود در پرونده هجده شهيد، مصاحبه با خانواده و همرزمان شهيدان گردآوري شده است و نويسنده كتاب براي شناخت بيشتر از روستای زادگاه شهیدان به اين روستا سفر کرد.

صحرایی درباره ظرفيت توليد كتاب داستاني از زندگي هر يك از هجده شهيد روستاي آسيابسر به صورت مستقل گفت: زندگي هر يك از شهدا ظرفيت لازم را دارد اما براي نوشتن آن به مصاحبه‌هاي كامل‌تري نیاز داريم. سرداران حسن عامري و ابوالحسن هاشمي‌نسب از شهداي شاخص اين روستا هستند. زندگي اين دو شهيد داراي فراز‌هاي بسيار است كه مي‌توان از آن‌ها كتاب‌هاي مستقل توليد كرد. 

وی گفت: كتاب «علمداران تكيه پيش» در 127 صفحه قطع رقعي توسط كنگره سرداران و ده هزار شهيد استان مازندران چاپ و در يادواره شهداي روستاي آسيابسر رونمايي مي‌شود.

صحرايي، دليل رونمايي كتاب در يادواره‌ شهدا را استقبال خانواده شهدا از چاپ كتاب‌ها عنوان كرد و افزود: با چاپ كتاب و رونق گرفتن مراسم رونمايي كتاب در استان مازندران، خانواده شهدا و پايگاه‌هاي بسيج خواستار مشاركت در توليد كتاب شدند، به صورتی كه هزينه مولف و صفحه‌آرا بر عهده آنان است و سپاه كربلا در استان مازندران فقط كتاب‌ها را چاپ مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها