چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
«كتاب فرهنگ» كتابخوانی راديويی با طعم تفكر است

محسن حاجي زين‌العابديني،سردبير و مجري برنامه «كتاب فرهنگ» گفت: این برنامه راديويي تلاش مي‌كند با انتخاب مسایل مرتبط با كتابخواني، مطالعه و ايجاد تحول فكري در مخاطب، شنونده را به سوی خردورزي هدايت كند._

حاجي زين‌العابديني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) عنوان كرد: اين برنامه شامل مصاحبه با ميهمان حضوري، ميهمان تلفني، بخش معرفي كتاب و مصاحبه با صاحبنظران علمي و فرهنگي در بخش كتاب، مطالعه و كتابخواني است.

وي ادامه داد: اين برنامه با انتخاب مباحث روز در بخش كتاب، كتابخواني، مطالعه، كتابخانه‌ها، ارتباطات، چاپ و نشر و دانش و فناوري تلاش مي‌كند با تحول فكري، مخاطب را به سوي خردوزي و دانايي هدايت و دانش‌گرايي و مطالعه را به فرهنگ تبديل كند. 

عضو هيات علمي و استاديار مركز اطلاعات و مدارك علمي كشاورزي درباره ملاك‌هاي مورد نظر انتخاب كتاب براي معرفي در اين برنامه اظهار كرد: كتاب‌هاي معرفي شده در اين برنامه بر اساس پرمخاطب بودن، داشتن سخن و ديدگاهي جديد در بخش تاليف و بازتاب آن در جامعه مخاطبان انتخاب مي‌شوند.

بازرس انجمن كتابداري و اطلاع‌رساني ايران گفت: پخش اين برنامه از مهر ماه سال 90 آغاز شد. در ابتدا، برنامه به صورت پخش زنده از راديو فرهنگ و با يك تيم متفاوت بود اما از تير‌ماه امسال پخش سري جديد آن به صورت ضبط شده شنبه‌ها 10 تا 11 صبح از راديو فرهنگ كليد خورد.

وي با بيان اين‌كه در بخش محتوايي تلاش مي‌كنيم مباحث جامعه را در بخش كتابداري و اطلاع‌رساني روايت كنيم، اظهار كرد: اين برنامه با محوريت موضوع‌هاي به روز در بخش كتابداري و اطلاع‌رساني سعي مي‌كند مسایل مرتبط با كتابداري، مطالعه و دانايي را مطرح كند.

برنامه راديويي «كتاب فرهنگ» شنبه‌ها‌ از ساعت 10 تا 11 از شبكه راديويي فرهنگ موج اف. ام  ردیف  106 با تهيه‌كنندگي امير‌حسين محمودي و سردبیری محسن حاجي زين‌العابديني پخش مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها