شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱
افتتاح کتابخانه‌های نهاوند برای سومین‌بار به تعویق افتاد

کتابخانه‌های عمومی شهرهای «گیان» و «برزول» از توابع شهرستان نهاوند در استان همدان در دهه فجر امسال هم افتتاح نشدند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ابتدا قرار بود این دو باب کتابخانه سوم خردادماه امسال همزمان با آزادسازی خرمشهر افتتاح شوند و به بهره‌برداری برسند اما این کار به تعویق افتاد و مقرر شد این کتابخانه‌ها هفته دولت امسال افتتاح شوند که به دلیل برخی مشکلات اعتباری، به مرحله افتتاح نرسیدند. سپس زمان افتتاح این دو باب کتابخانه به دهه فجر امسال موکول شد اما باز هم این کتابخانه‌ها افتتاح نشدند. 

زینب سیف، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند نیز در این باره اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند کلنگ احداث این دو باب کتابخانه را سال 1388 به زمین زد و مقرر شد تا سال 1390 بنای این کتابخانه‌ها را به این اداره تحویل دهد اما تاکنون این پروژه‌ها تکمیل نشده و در اختیار این اداره قرار داده نشده‌اند .

وی ادامه داد: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند منابع مکتوب این کتابخانه‌ها را تهیه و ثبت و تجهیزاتی مانند تابلو اعلانات، قفسه کتاب کودک و بزرگسال، میز و صندلی کودک و بزرگسال را نیز خریداری کرده است.

وی با اشاره به این‌که کتابخانه شهر‌های گیان «بصیرت» و برزول «9 دی» نامگذاری شده‌اند، عنوان کرد: با پیگیری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند و فرماندار این منطقه، بخشدارن گیان و برزول موظف به تهیه دو دستگاه رایانه برای هر یک از کتابخانه‌های «بصیرت» و «9 دی» شدند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند با بیان این‌که تمام تلاش خود را به کار می‌برم تا این کتابخانه‌ها را اسفندماه امسال تحویل بگیرم و افتتاح کنم، گفت: تنها محوطه‌سازی این کتابخانه‌ها که حدود یک درصد مراحل احداث کتابخانه‌های «گیان» و «برزول» است، باقی مانده است. اینک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند باید جرایم جابه‌جایی انشعابات گاز این کتابخانه‌ها را به اداره گاز بپردازد و محوطه‌سازی نظیر نصب پله‌ها را به پایان برساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط