یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۷
«کلاغ‌ها نقطه‌های پاییز» از راه مي‌رسد

عبدالعظیم صاعدی مجموعه شعر دیگری با محوریت پاییز و با عنوان «کلاغ‌ها نقطه‌های پاییز» را در دست انتشار دارد. همچنین مجموعه‌ای از نظم‌نوشته‌ها و نثر نوشته‌هایش را در کتابی با عنوان «پازا» گردآوری کرده است.-

صاعدی درباره مجموعه شعر در دست انتشارش به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: سومین مجلد از شعرهای پاییزی‌ام در کتابی با عنوان «کلاغ نقطه‌های پاییز» از سوی نشر تجلی مهر در دست انتشار است. پیش‌تر دو مجموعه شعر پاییزی دیگرم با عنوان‌های «پرسه در پاییز» و «پاییز میهن من است» منتشر شده بود و چهارمین مجلد از این مجموعه را در دست گردآوری و تدوین دارم.

وی توضیح داد: این مجموعه دربرگیرنده شعرهای نسبتا بلند و بلند من با محوریت و موضوع پاییز است. به‌طورکلی در مجموعه‌های شعر پاییزی‌ام، به پاییز از وجوه مختلف زمانی، اجتماعی و تاریخی پرداخته‌ و شاید بتوان گفت از بیش از 100 منظر به پاییز نگریسته‌ام.

این شاعر در ادامه اشاره‌ای به مجموعه نثر و نظم نوشته‌هایش داشت و اظهار کرد: مجموعه‌ای از نظم‌ و نثر نوشته‌هایم درباره حیوانات را در کتابی با عنوان «پازا» گردآوری و آماده انتشار کرده‌ام. این نوشته‌ها در پی برخوردم با یک سگ در باغی شکل گرفته که سبب شد نوع نگاه من به حیوانات تغییر کند. این کتاب نیز از سوی نشر تجلی‌مهر مراحل اداری انتشار را طی می‌کند.

وی یادآور شد: اوایل امسال نیز کتاب پژوهشی‌ام با عنوان «آیینه در آفتاب» (آخرین پیامبر و خاندانش در آثار مولانا) از سوی نشر ناس و در 420 صفحه منتشر شد. در تدوین این اثر، تمامی آثار مولانا را بررسی کرده‌ام و هرکجا نامی از پیامبر (ص) و خاندانش برده شده بود، آن‌را از وجوه تاریخی و عرفانی تفسیر کرده‌ام.

صاعدی در پایان افزود: علاوه بر این مجموعه‌ای از سروده‌های عاشورایی‌ام در دفتری با عنوان «نیزه بر پلک پروانه‌ها» نیز از سوی نشر تجلی مهر منتشر شد. شعرهای این مجموعه در قالب‌های دوبیتی، مثنوی و سپید سروده شده‌اند.

عبدالعظیم صاعدی متولد 1324 است. از جمله آثار او می‌توان به مجموعه‌های شعر «باغ پیراهن تو بود»، «پرسه در پاییز»، «صبح پشت پنجره»، «روزهای جیوه‌ای»، «پاییز میهن من است»، «وقت هلاک خواب»، «ک‍ل‍ی‍د ه‍ف‍ت‌ آس‍م‍ان»، «ف‍ق‍ط ع‍ش‍ق‌ م‍ی‌ت‍وان‍د» و «شاهنامه عبودیت» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط