دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۳
افزایش درجه کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنقروکلیایی

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنقروکلیایی استان کرمانشاه گفت: سه کتابخانه عمومی این شهرستان با توجه به میزان رشد اعضا ارتقای درجه پیدا می‌کند.-

مصطفی خسروی با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: بر اساس آیین‌نامه نهاد کتابخانه‌های‌ عمومی کشور و با توجه به افزایش تعداد اعضا در ماه آبان و آذر سال جاری، سه کتابخانه‌ عمومی این شهرستان ارتقا درجه می‌یابد.

وی ادامه داد: کتابخانه علامه مجلسی از هزار و 200 نفر عضو به دو هزار و 100 نفر عضو و درجه آن از پنج به چهار، کتابخانه باقرالعلوم از 500 نفر عضو به هزار و 200 نفر عضو و درجه آن از شش به پنج و کتابخانه مولوی از 300 نفر عضو به بیش از 400 نفر عضو و درجه آن از 9 به هشت ارتقا پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه شاخص میزان اعضا در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان رشد داشته است، عنوان کرد: ما برای رسیدن به این هدف تفاهمنامه‌هایی را با سازمان آموزش و پرورش امضا کردیم و امکان عضویت کارمندان و دانش‌آموزان با 50 درصد تخفیف در کتابخانه‌ها فراهم شد. همچنین در هفته کتاب سال جاری نیز به صورت رایگان از علاقه‌مندان ثبت‌نام به عمل آمد که منجر به افزایش اعضا در این کتابخانه‌ها شد.

این مقام مسوول با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای ترویج کتاب و کتابخوانی در بین مردم گفت: برگزاری مسابقات مکتوب در سطح شهر برای اقشار مختلف جامعه، برگزاری کلاس‌‌های قصه‌گویی برای کودکان و خانواده‌ها و ... از  کارهایی است که برای ترغیب مردم به کتابخانه‌ها انجام می‌شود.

وی یادآور شد: کتابخانه عمومی علامه مجلسی در یک سال گذشته دو درجه ارتقا پیدا کرده که این موضوع به دلیل افزایش اعضا و پیگیری تفاهمنامه‌ها و بخشنامه‌های ارسالی بوده است. 

به گفته خسروی، شهرستان سنقروکلیایی، هفت کتابخانه نهادی، یک کتابخانه مشارکتی و چهار هزار عضو فعال دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط