دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۷
«به تنهایی برمی‌گردم» به چاپ رسيد

نخستین دفتر شعر محسن موسوی‌میرکلایی با عنوان «به تنهایی بر می‌گردم» منتشر شد. این مجموعه دربرگیرنده شعرهای سپید شاعر در 10 سال اخیر است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مجموعه شعر «به تنهایی برمی‌گردم» در 40 صفحه، دربرگیرنده 26 قطعه شعر نو است که بدون ذکر تاریخ سرایش در کتاب آمده‌اند. هیچ‌یک از این سروده‌ها عنوان مشخصی ندارند.

اغلب شعرهای این مجموعه کوتاه هستند، اما آخرین شعر کتاب که به علی باباچاهی تقدیم شده، شعری بلند است.

شعرهای این مجموعه از زبان شعری ساده‌ای برخوردارند و به موضوعات اجتماعی یا عاطفی می‌پردازند.

موسوی‌میرکلایی درباره این مجموعه شعر به «ایبنا» گفت: شعرهای این مجموعه طی یک بازه زمانی 10 ساله و از سال 1379 تا 1389 سروده شده‌اند. در این شعرها هم نگاه عاطفی و هم نگاه اجتماعی دیده می‌شود، البته در برخی از این شعرها، مانند تنها شعر بلند کتابم، نگاهی به اسطوره نیز داشته‌ام.

وی درباره علت انتخاب اشعارش از یک بازه زمانی 10 ساله توضیح داد: قصدم از این انتخاب نشان‌دادن سیر زبانی شعری‌ام به مخاطب بوده است. برهمین اساس مخاطب می‌تواند با زبان شعری‌ من در آغاز فعالیتم در عرصه شعر و نیز زبان شعری دو ساله گذشته‌ام آشنا شود، البته این سروده‌ها را با وسواس بسیاری گزینش کرده‌ام.

این شاعر ادامه داد: از سوی دیگر با گزینش تعداد محدود این اشعار سعی کرده‌ام فضایی را برای مخاطب باقی بگذارم تا بتواند درباره آن‌ها بیندیشد، شعرها را تحلیل و با آن‌‌ها ارتباط برقرار کند. زمانی‌که مخاطب با تعداد زیادی شعر روبه‌رو می‌شود، دیگر امکان حس و درک کردن شعرها و برقراری ارتباط با آن‌ها را ندارد.

موسوی‌میرکلایی در پایان و با اشاره‌ به این موضوع که از نظر وی شعر جزئی از یک شاعر است، یادآور شد: برای زبان شعری‌ام حد و مرزی قائل نیستم  چرا که این زبان  بر مبنای تجربه‌گرایی است. برهمین اساس شاید در دفتر نخست و حتی دفتر دوم یا سوم شعرم نتوانم به یک زبان مشخص شعری دست یابم.

در  شعری از این مجموعه مي‌خوانيم:
«بی‌چاره بی‌لبخند می‌شوم
که نمی‌دانم چرا
بی من که می‌آیی
خودت را می‌پرسی از عابر
رد می‌شوی
از آلبوم‌های کودکی
و گوش گوشِ‌ماهی جمع می‌کنی
لبِ دریا
دیوانه که نیستی می‌دانم
غرق هم نشده‌ایِ می‌بینم
از کلمات سردرگم می‌پرسی
بی‌لبخند
می‌خندم چرا؟»

محسن موسوی‌میرکلایی متولد 1363 در بابلسر و فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر است. وی علاوه بر شعر در حوزه روزنامه‌نگاری نیز فعال است و با روزنامه آرمان همکاری می‌کند.

مجموعه شعر «به تنهایی بر می‌گردم» در 40 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت دو هزار و 600 تومان از سوی نشر بوتیمار منتشر و راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط