سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
«چهل تکه از حق لنگ درازی» به بازار آمد

مجموعه داستان «چهل تکه از حق لنگ درازی» نوشته فهیمه محفوظ است که با تصویرگری نورالدین زرین‌کلک راهی قفسه کتابفروشی‌ها شده. این کتاب 40 داستان دارد که در آن‌ها نکاتی درباره نوجوانان نهفته است.

ایبنا نوجوان: «چهل تکه از حق لنگ درازی» را نشر قطره منتشر کرده است.

این کتاب چهل داستان دارد که نکاتی را برای نوجوانان در آن‌ها نهفته است. زاویه دید این داستان‌ها اول شخص و سوم شخص دانای کل است.

در نخستین داستان این کتاب می‌خوانید: « از آن لنگ درازت خجالت نمی‌کشی، هره و کره می کنی؟!،از آن لنگ درازت خجالت نمی‌کشی، از صبح تا شب ول می‌گردی؟، از آن لنگ درازت...
به لنگ درازم نگاه می‌کنم. چقدر درازتر از پارسال شده. در خیابان یک شتر ایستاده است و مظلوم و متحیر به آن‌هایی که نگاهش می‌کنند، نگاه می‌کند. می‌گویم: پدر نگاه کن! این شتر چقدر لنگش دراز است! پدر می‌گوید: شتر حیوان صبوری است. این حیوان تنها، خار می‌خورد و این همه بار می‌برد. به پدر می‌گویم: همه‌ی لنگ‌دراز‌ها صبورند. چون باید همیشه قوز کنند و برای جای زیادی که می‌گیرند، از دیگران معذرت بخواهند. پدر می‌گوید: به جای فیلسوف بازی، سرت را به کار خودت مشغول کن! از رو نمی‌روم و می‌گویم: راستی چیزی ندارید بگذارید روی کولم ببرم یک جایی؟ پدر توی هم می‌رود و من خجالت می‌کشم.»

این کتاب ۷۳ صفحه‌ای پاییز امسال(1391) با شمارگان یک هزار و ۱۰۰ نسخه و به بهای دو هزار ۵۰۰ تومان از سوی نشر قطره وارد بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط