شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۵
«فقه اللغة و سر العربیة» از قم می‌آید

کتاب «فقه اللغة و سر العربیة»( زبان‌شناسی و زیبایی‌شناسیِ زبان عربی) با تصحیح آیت‌الله «بیت‌آلله بیات زنجانی» به زودی از سوی انتشارات مهر امیرالمومنین(ع) استان قم روانه کتاب خواهد شد.-

عباس صبور، مدیرمسوول انتشارات مهر امیرالمومنین(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این نوشتار به بررسی تحقیقی هفت هزار واژه عربی می‌پردازد.

وی ادامه داد: محتوای این اثر به پژوهش ریشه‌ای واژگان عربی توجه دارد، مانند کلمه «انهار» که شامل 28 معنی می‌شود. همچنین مخاطب با بررسی این نوشتار درباره نام «شتر» 9 اسم را که شامل کودکی تا بزرگی شتر می‌شود، درمی‌یابد.

مدیرمسوول انتشارات مهر امیرالمومنین(ع) گفت: کتاب «فقه اللغة و سر العربیة» به محققان و عموم در زمینه‌های شناخت، کاربرد و معنای کلمات عربی به‌ ویژه در متون نهج‌البلاغه کمک به سزایی می‌کند، زیرا مخاطبان نهج‌البلاغه عام‌اند و در آن کلمات عربی با دستور زبان ویژه عربی به کار گرفته شده است.

وی گفت: نخستین چاپ کتاب «فقه اللغة و سر العربیة» با شمارگان هزار نسخه و در 484 صفحه به زودی از سوی انتشارات مهر امیرالمومنین(ع) روانه بازار نشر خواهد شد. تاکنون بهای نهایی این اثر تعیین نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط