جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
حضور شرکت تعاونی ناشران کرمان در نمایشگاه کرمانشاه

سرپرست شرکت تعاونی ناشران استان کرمان از حضور در نمایشگاه کتاب استانی کرمانشاه خبر داد و گفت: برای سومین بار با مجموعه ای از کتاب های جدید میهمان این نمایشگاه خواهیم بود._

سید محمد سعیدی حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: استقبال بی‌نظیر مردم کرمانشاه از دو نمایشگاه قبلی باعث شد تا شرکت تعاونی ناشران استان کرمان با اشتیاق برای حضور فعال در نمایشگاه کتاب استانی کرمانشاه برنامه‌ریزی‌های لازم را تدارک ببیند.

وی گفت: بیش از 400 عنوان کتاب از تازه‌های نشر استان کرمان که به وسیله ناشران پرکار دیار کرمان و قلم به دستان این خطه به تألیف و نشر رسیده‌اند در نمایشگاه کتاب کرمانشاه عرضه می‌شوند.

سرپرست شرکت تعاونی ناشران استان کرمان عنوان کرد: استان کرمانشاه از استان‌های تاریخی و فرهنگی است که در ایران و جهان شناخته شده است و آثار وزین فرهنگی که کرمانشاه در دل خود جای داده، از جمله بیستون، طاق بستان و کوه فرهاد به خوبی زیبایی‌ها و ثروت‌های فرهنگی کرمانشاه را همچون نگینی درخشان در خطه شمال شرقی ایران می‌تاباند. 

وی ادامه داد: شاید به همین دلیل باشد که مردان و زنان کرمانشاهی با الهام از سابقه تاریخی و طلایی دیارشان، همیشه مردمانی با فرهنگ و آشنا به علم تاریخ و علاقه‌مند به کتاب و کتاب‌خوانی بوده‌اند.

سعیدی حسینی گفت: سابقه‌های فرهنگی کرمانشاه باعث شده تا این تعاونی علاوه بر عرضه کتاب‌های عمومی، بیش از 70 عنوان کتاب تاریخی و گردشگری و فرهنگی مربوط به استان کرمان را در نمایشگاه کرمانشاه ارایه کند تا مردم علاقه‌مند به فرهنگ و تاریخ کرمانشاه با توانمندی‌ها و آثار تاریخی و کهن دیار کرمان نیز آشنا شوند.

این فعال فرهنگی با مهم ارزیابی کردن نمایشگاه‌های کتاب استانی کرمانشاه اعلام کرد: این نمایشگاه‌ها هدف‌های سازنده و مهمی از جمله آشنایی مردم منطقه با فرهنگ استان‌های دیگر و آشنایی با تازه‌های نشر ایران و امکان مهیا شدن خرید آسان‌تر کتاب را فراهم می‌کند.

سعیدی حسینی موقعیت‌ جغرافیایی برگزاری نمایشگاه کتاب کرمانشاه را یادآور شد و گفت: با توجه به این که نمایشگاه کتاب کرمانشاه در محل پارک شاهد و در خیابان اصلی کرمانشاه برپا می‌شود و طبیعت بسیار مناسبی هم دارد و به‌طور قطع باعث خشنودی مخاطبان و علاقه‌مندان به نمایشگاه کتاب خواهد شد.

وی گفت: انتخاب چنین مکان‌های مناسب برای برگزاری رویدادهای فرهنگی از جمله نمایشگاه کتاب باعث حضور پرشور و راحت مردم آن دیار خواهد شد.
 
سعیدی حسینی به وضعیت فرهنگی و انتشاراتی استان کرمان اشاره کرد و گفت: استان کرمان به لحاظ سابقه تاریخی و هنری و علمی که دارد، عالمان و متفکران و مدیران نام‌آوری برای جامعه اسلامی ایران تربیت کرده است.

وی گفت: ناشران و نویسندگان استان‌ها به‌خوبی می‌توانند از این ابزار یعنی قلم و کتاب، نگهبان و حافظ این میراث کهن باشند و در چنین وضعیتی که هجمه‌های فرهنگی از خارج مرزهای ایران بر جوانان فشار وارد می‌کند،
ناشران و نویسندگان جامعه اسلامی ایران می‌توانند با تألیف و چاپ آثار وزین، قوی و مستدل جوابی کوبنده به تهاجمات فرهنگی دشمنان نظام اسلامی ایران بدهند.

این فعال فرهنگی تأکید کرد: در عرضه کتاب باید همه ذوق‌های مخاطبان در نظر گرفته شود تا کتابی چاپ شود که بتواند مخاطب را با هر نوع سلیقه‌ای جذب کند و همچنین محتوای کتاب باعث افزایش بصیرت و آگاهی مخاطب از نیازهای فکری‌اش شود تا در برابر بسیاری از سوالات فرا رویش، بینش عمیقی برای درک درست و صادقانه مطالب  داشته باشد.

نمایشگاه کتاب استان کرمانشاه از پنجشنبه نهم آذر فعالیت خود را آغاز کرده و تا سه شنبه 15 آذر برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط