سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
کتابخانه سیار به مدارس اردبیل می‌رود

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل از راه‌اندازی کتابخانه سیار ویژه دانش‌آموزان تا پایان امسال خبر داد.-

شهریار منیر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: راه‌اندازی کتابخانه سیار از جمله طرح‌هایی است که در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل به تصویب رسید اما زمان تخصیص اعتبار این کتابخانه تاکنون تعیین نشده است. با راه‌اندازی کتابخانه سیار، خدمات کتابخانه‌ای به روستاها و محلات حاشیه‌نشین شهرستان اردبیل ارایه می‌شود.

وی با بیان این‌که اکنون این اداره از داشتن یک دستگاه مینی‌بوس بهره می‌برد، ادامه داد: در نظر داریم با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان اردبیل این مینی‌بوس را به عنوان کتابخانه سیار به مدارس اردبیل بفرستیم.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل گفت: با راه‌اندازی کتابخانه سیار مدارس تا پایان امسال خدماتی مانند عضوگیری، امانت کتاب و ارایه بروشور امکانات کتابخانه‌ای به دانش‌آموزان ارایه خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که کتاب «نورالدین، پسر ایران» از  پرفروش‌ترین آثار مکتوب سال کشور به شمار می‌آید، عنوان کرد: هنوز این کتاب را نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نخریده و به کتابخانه‌ها ارسال نکرده است. بنابراین،‌ اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل وظیفه تهیه این کتاب و توزیع آن در کتابخانه‌ها و ادارات استان را بر عهده گرفته است. همچنین در جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان اردبیل مصوب شد تا این نوشتار را به عنوان هدیه به اعضای و برگزیدگان مسابقات مکتوب عرضه کنیم. 

«نورالدین پسر ایران» كتاب خاطرات سید نورالدین عافی است، پسر شانزده ساله‌ای از اهالی روستای خنجان در حوالی شهرستان تبریز در استان آذربایجان شرقی كه مانند دیگر رزمنده‌های نوجوان ایران با تلاش و زحمت فراوان رضایت والدین و مسوولان را برای اعزام به مناطق عملیاتی جلب كرد.  

منیر در پایان بیان کرد: در انجمن کتابخانه‌های اردبیل مصوب شد دو باب کتابخانه روستایی این شهرستان که از داشتن اینترنت پرسرعت بی‌بهره‌اند، به اینترنت پرسرعت مجهز شوند. بخشداران و شهرداران بخشی از هزینه‌های راه‌اندازی اینترنت پرسرعت را بر عهده گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط