دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
اعلام برنامه‌های فرهنگی فرهنگسراهای تهران تا 12 آبان

برنامه‌‌ فرهنگسراها و مراکز وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به تفکیک مناطق 22 گانه پایتخت برای حضور شهروندان و استفاده آن‌ها از برنامه‌های ارایه شده تا 12 آبان‌ماه اعلام شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بررسی آثار و اندیشه‌های مولانا جلال‌الدین محمدبلخی، عارف قرن هفتم با حضور «حبیب‌الله نبوی»، 8 آبان‌ماه از ساعت 18 در سالن اجتماعات فرهنگسرای قبا در منطقه 3 برگزار می‌شود. 

نقد و بررسی اشعار و آموزش‏های لازم به شرکت‏کنندگان نیز 10 آبان از ساعت 18 تا 20 در فرهنگسرای هنگام در منطقه 4 برپا می‌شود. 

منطقه 5 یکشنبه 8 آبان میزبان نشست ادبی با حضور شاعران و علاقه‌مندان به شعر با عنوان «نقد و بررسی شعر» است که از ساعت 17 در خانه فرهنگ میثاق برگزار می‌شود. «پاتوق شعر و ترانه» نیز در همین روز از ساعت 17 در خانه فرهنگ آیه و «قصه‌گویی از منابع کهن ادبیات فارسی» همراه با اجرای نمایش ویژه کودکان، 8 آبان از ساعت 18 در فرهنگسرای معرفت برپا می‌شود. 

نمایشگاه کتاب با عنوان «سبد کتاب خانواده» در مجتمع‌های مسکونی و امانت کتاب‌ها به ساکنان مجتمع، 8 آبان توسط کتابخانه شهید جعفری، قصه‌خوانی گروهی با موضوع علاقه‌مند‌کردن شهروندان به فرهنگ مطالعه با عنوان «باهم بخوانیم»، 8 آبان از ساعت 16 در کتابخانه میثاق و «ادبستان نور» نشست ادبی با حضور شاعران است که به‌صورت هفتگی، 10 آبان از ساعت 16 در خانه فرهنگ نور منطقه 5 برگزار می‌شود. 

همچنین در منطقه 6، نشست اعضای کانون شعر پرواژه، 8 آبان‌ماه از ساعت 18 تا 20 در فرهنگسرای سرو و نشست هفتگي كانون شعر حافظ با موضوع «شناخت و ويژگی‌های ادبيات تعليمی»، 8 آبان از ساعت 16 در اتاق آبی فرهنگسرای شفق برگزار می‌شود. 

برگزاری نشست ادبی شهر اندیشه، 9 آبان از ساعت 17 در فرهنگسرای اندیشه و کارگاه قرآن و متون فارسی با موضوع قرآن در مثنوی، 10 آبان از ساعت 15 در خانه قرآن از برنامه‌های منطقه 7 است. 

در منطقه 8 نیز، برنامه تبادل كتاب‌های اعضای کتابخانه با یکدیگر و مبادله کتاب با عنوان کتاب پرنده، 10 آبان در كتابخانه سلام (معرفت)، نشست آشنايی عموم مردم با ادبيات كهن ايران زمين و مفاخر ادبيات فارسی با حضور استاد ادبيات دكتر وليئی، 10 آبان از ساعت 17 در كتابخانه دكتر شهيدی، قصه‌گویی از داستان‌های مثنوی معنوی با موضوع «گلستان سعدی و داستان‌های پند و اندرز از کتاب‌های کهن ایرانی»،10 آبان از ساعت 10 در خانه فرهنگ فدک و معرفی كتاب با عنوان «تحليل و بررس مسایل خانواده و مشكلات آن‌ها»10 آبان از ساعت 10 در كتابخانه سلام (معرفت) برپا می‌شود.
 
همچنین مسابقه تلخیص کتاب و نقاشی به همراه تهیه فرم‌های مخصوص، 10 آبان از ساعت 11 در کتابخانه شهید کاشانی منطقه 9 برگزار می‌شود. «پاتوق کتاب» نیز عنوان برنامه‌ای است که برای معرفی کتاب‌های برگزیده با موضوع کودک و تربیت فرزندان به مادران و مطالعه، 9 آبان از ساعت 15 در خانه فرهنگ حرا برگزار می‌شود. 

منصقه 11 برنامه‌‌ای با عنوان‌ «حافظ‌شناسی» که سلسه جلسات آشنایی با مفاخر و ترویج آثار فاخر ادبی است، 8 آبان از ساعت 17 در خانه فرهنگ شيخ هادی برگزار می‌کند و «کتابخانه محله ما» به اهدای کتاب از طرف مردم محله به مراکز برای استفاده اهالی محل، 9 آبان از ساعت 9 در خانه فرهنگ ابوسعيد می‌پردازد. 

برگزاری شب شعری به مناسبت میلاد امام هادی (ع)، 9 آبان از ساعت 15 تا 17، جمع‌آوری داستان‌های کوتاه نهج‌البلاغه و انتخاب یک داستان مناسب از آن‌ها برای نمایشنامه‌نویسی و اجرا، 8 آبان از ساعت 18 تا 20 در سالن اجتماعات فرهنگسرای خاوران، مطالعه و خلاصه‌نویسی کتاب و ارایه آن به کتابخانه و نیز برنامه‌ای برای تشویق و ترغیب کودکان به مطالعه کتاب و ثبت نام آن‌ها در کتابخانه به صورت رایگان تا 12 آبان، در خانه فرهنگ پامچال از برنامه‌های اجرایی منطقه 15 است. 

همچنین فرهنگسرای بهمن واقع در منطقه 16 اقدام به برگزاری برنامه‌ای با موضوع «قرائت اشعار شاعران و نقد و بررسی» در 11 آبان از ساعت 16 کرده است.
 
كتابت نفيس‌ترين قرآن با خط زيبای نسخ در800 صفحه همراه با تذهيب با طلای 24 عيار در سینما تئاتر بهاران و گارگاه داستان‌نویسی با حضور نویسندگان آثار ادبی در تالار همایش فرهنگسرای بهاران در منطقه 17 برگزار می‌شود. 

منطقه 20 نیز میزبان کارگاه آموزش داستان‌نویسی برای نوجوانان و جوانان از ساعت 15 تا 17در خانه فرهنگ دولت‌آباد و برپایی جلسات شعرخوانی و نقد و بررسی اشعار توسط اعضای کانون ادبی فرصت با حضور شاعران جوان و مستعد، اساتید و شاعران برجسته شهرری 10 آبان ماه در خانه فرهنگ شیخ صدوق(ره) است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها