دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱
چایچی «باله ماسه‌ها» را به بازار کتاب می‌آورد

هفتمین مجموعه شعر رضا چایچی با عنوان «باله ماسه‌ها» از سوی نشر مروارید در دست چاپ است. این دفتر دربرگیرنده شعرهای نو شاعر طی سه سال گذشته است.-

چایچی درباره این مجموعه به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: این مجموعه شعر با حجمی در حدود 96 صفحه‌ دربرگیرنده شعرهای نو من هستند که طی سه سال اخیر سروده شده‌اند.

وی ادامه داد: نیمی از این شعرها کوتاه و حداکثر یک صفحه‌ای هستند، اما نیمی دیگر شعرهایی را شامل می‌شوند که حجمی حدود سه تا چهار صفحه دارند.

این شاعر توضیح داد: شعرهای این مجموعه در فضاهای مختلف و با مضامین متنوعی سروده شده‌اند و سعی کرده‌ام. در این سروده‌ها نسبت به کارهایی که در دهه 60 از من منتشر شد، تجربه‌هایی تازه‌ای از نظر فرم، فضا و شگردهای شعری را به‌کار بگیرم.

وی افزود: برای مثال این تجربه‌ها در زمینه صداهای گوناگونی که در شعر متجلی می‌‌شوند یا به‌کارگیری بیشتر صنایع شعری دیده می‌‌شود.

این شاعر در پایان به قالب شعرهایش اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به کتاب‌های منتشر شده‌ام، همیشه کارهای من در حوزه شعر نو بوده‌اند، اما هیچگاه شعرهایم دور از وزن نبوده‌اند و در این شعرها سعی‌ کرده‌ام به نوعی از وزن و ریتم طبیعی کلام بهره ببرم.

رضا چایچی متولد 1342 است. از  مجموعه شعرهای او می‌توان «بی چتر، بی چراغ»، «روزی به خواب می‌رویم»، «بر این تپه کوچک از صدای هیچ پرنده‌ای خبری نیست»، «مه چهره‌هایمان را با خود می‌برد» و «خدا و ناخدا، باد و بادبان» و «بوی اندام سیب» را نام برد.

مجموعه شعر «باله ماسه‌ها» از سوی نشر «مروارید» مراحل انتشار را طی می‌کند و به زودی راهی بازار کتاب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط