چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۲
تدوین اساسنامه انجمن علمی مطالعات فرهنگی و اجتماعی ایثار و شهادت

اساسنامه انجمن علمی مطالعات فرهنگی، اجتماعی حوزه ایثار و شهادت تدوین شد. این انجمن غیر دولتی اکنون مراحل دریافت مجوز را سپری می‌کند. همچنین در آینده با همکاری نهاد‌های علمی و پژوهشی با برگزاری نشست‌ها و گرد‌همایی‌های علمی، برآیند این جلسه‌ها را در قالب کتاب و مقالات علمی و پژوهشی منتشر خواهد كرد.-

عضو هیات مدیره «انجمن علمی مطالعات فرهنگی، اجتماعی حوزه ایثار و شهادت» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اعلام این خبر اظهار کرد: پژوهشگران حوزه ایثار و شهادت در سطح دانشیار و استادیار دانشگاه هستند و در تشکیل هیات موسس انجمن علمی مطالعات فرهنگی، اجتماعی حوزه ایثار و شهادت کوشیدیم این افراد را در سطح ملی گزینش و افرادی را انتخاب کنیم که در زمینه پژوهش حوزه ایثار و شهادت علاقه‌مندند. بنابراین اعضای هیات مدیره هم از ایثارگران و هم از علاقه‌مندان پژوهش در این حوزه تشکیل شده‌اند. 

فریبا نظری با بیان این‌که این موسسه پس از دریافت مجوز در زمینه‌های علمی، پژوهشی فعالیت می‌کند، درباره اهداف این انجمن توضیح داد: پژوهش‌های این انجمن در سطح‌های محلی، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در حوزه ایثار و شهادت خواهد بود و در این زمینه با همکاری نهاد‌های علمی و پژوهشی اقدام به برگزاری نشست‌ها و گرد‌همایی‌های علمی خواهیم کرد که برآیند این جلسه‌ها در قالب کتاب و مقالات علمی و پژوهشی ارایه خواهند شد. 

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های پژوهشی و علمی هم از دیگر اهداف انجمن علمی مطالعات فرهنگی، اجتماعی حوزه ایثار و شهادت خواهد بود. 

عضو هیات مدیره انجمن علمی مطالعات فرهنگی، اجتماعی حوزه ایثار و شهادت، درباره زمینه‌هایی که سبب شکل‌گیری این انجمن شد، گفت: نیاز جامعه و نبود چنین تشکیلاتی در حوزه ایثار و شهادت باعث شد که به سمت راه‌اندازی این انجمن پیش برویم. این انجمن می‌تواند اهداف یاد شده را برآورده کند. 

نظری درباره اولویت‌بندی پژوهشی در این انجمن اظهار کرد: از وظایف هر انجمن علمی این است که نیاز‌های جامعه و سمت و سوی این نیاز‌ها را تشخیص دهد. این انجمن نیز در همین راستا فعالیت خواهد کرد. بنابراین، احساس نیاز در زمینه کمبود کار‌های پژوهشی و علمی در حوزه ایثار و شهادت، نخستین اولویتی است که این انجمن با رویکرد‌های تازه و علمی نسبت به موضوع ایثار و شهادت در راستای برآورده کردن آن حرکت می‌کند. 

عضو هیات مدیره انجمن علمی مطالعات فرهنگی، اجتماعی حوزه ایثار و شهادت درپایان تاکید کرد که این انجمن علمی به صورت کاملا غیر دولتی کار خود را آغاز می‌کند و هر پژوهشگر صرف‌نظر از عنوان حقوقی‌اش در آن فعال خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها