سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵
برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی فارابی با حضور ريیس‌جمهوری

ريیس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فارابی با اشاره به پايان مراحل پنج‌گانه داوری آثار شرکت کننده در این جشنواره گفت: مراسم اختتامیه و اهدای جوایز ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی 6 آبان با حضور ريیس‌جمهوری در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فارابی، محمدرضا حاتمی با اعلام این خبر افزود: دبیرخانه جشنواره ششم نزدیک به سه هزار اثر را از پژوهشگران داخلی و خارجی دریافت کرده است و با بررسی و ارزیابی از میان آن‌ها، 29 اثر را در 12 گروه علمی مجزا و پنج نفر از استادان خارجی را در حوزه ایران­شناسی و اسلام‌شناسی برگزیده است. 

وي ادامه داد: در این دوره از جشنواره در بخش بزرگسال دو اثر رتبه دوم، 11 اثر رتبه سوم و سه اثر شایسته تقدیر و در بخش جوان یک اثر رتبه نخست، سه اثر رتبه دوم، 6 اثر رتبه سوم و سه اثر شایسته تقدیر شده­اند که به همراه برگزیدگان خارجی و برگزیدگان سایر بخش­ها معرفی و از آن‌ها تقدیر مي‌شود. 

حاتمی یادآور شد: تاکید اصلی جشنواره بین­المللی فارابی بر شاخص­های نظریه­پردازی، حل مسايل بومی و تمرکز بر ایده‌های اسلامی است. 

وي ضمن تشکر از شورای علمی، گروه­های علمی و داوران آثار این دوره، اظهار کرد: دبیرخانه جشنواره بر اساس مقررات و شاخص­های شفاف با رعایت اصل بی­طرفی به تدارک امور داوری منصفانه پرداخته است.

جشنواره بين‌المللي فارابي به ارزيابي آثار حوزه علوم انساني و اسلامي اختصاص دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها