چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
استمرار جشنواره ادبي 15 خرداد با تشكيل دبيرخانه دایمي

آيين اختتاميه نخستين جشنواره ادبي 15 خرداد، با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي‌شود. دبير اين جشنواره گفت:انتخاب عنوان نخستين براي اين جشنواره با نيت استمرار آن است و با تشكيل دبيرخانه دایمي و اعلام همكاري شوراي فرهنگ عمومي شهرستان ورامين در پي برگزاري دوره‌هاي بعدي اين جشنواره‌‌ايم._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آيين اختتاميه نخستين جشنواره ادبي 15 خرداد، با حضور سيدمحمدحسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در فرهنگسراي رازي شهرستان ورامين برگزار مي‌شود.

رحيم مخدومي،‌ دبير اين جشنواره ادبي به ایبنا گفت: در اين مراسم از دو عنوان کتاب با موضوع انقلاب‌اسلامی رونمايي و از مولفان آثار و خانواده شهداي 15 خرداد تجليل و قدردانی خواهد شد.

مخدومی درباره مراسم اختتامیه جشنواره ادبی 15 خرداد که قرار است صبح جمعه 14 مهرماه برگزار شود، اظهار كرد: اين جشنواره قرار بود 13 مهرماه برگزار شود اما براي هماهنگي با زمان حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی كه پيش از خطبه‌های نماز جمعه شهر ورامين سخنراني داشتند، زمان برگزاري جشنواره به روز جمعه موكول شد.

وي ادامه داد: این جشنواره با بررسي آثار در چهار بخش داستان، شعر، مقاله و خاطره برگزار شد كه بر اساس آن بیش از 500 اثر به دبيرخانه ارسال و مورد بررسی و ارزیابی داوران قرار گرفتند. از این تعداد 22 اثر به عنوان برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب شدند.

مخدومي درباره دومين جشنواره ادبي 15 خرداد گفت: انتخاب عنوان نخستين براي اين جشنواره ادبي به نيت استمرار آن است. با تشكيل دبيرخانه دائمي در شهر ورامين و اعلام همكاري شوراي فرهنگ عمومي شهرستان ورامين در پي برگزاري دوره‌هاي بعدي اين جشنواره‌ ايم و فراخوان دومين جشنواره را در فرودين ماه سال 1392 اعلام و در خرداد ماه همان سال اختتاميه آن را برگزار خواهيم كرد.

وي درباره نحوه همكاري شوراي فرهنگ عمومي شهرستان ورامين با اين جشنواره توضيح داد: آن‌ها نگاه تشويقي به اين جشنواره دارند. هر چند كه ما تجربه مشاركت مسوولان را در انجام امور فرهنگي نداشته‌ايم و تمام فعاليت‌هاي جشنواره را از طريق موسسه رسول آفتاب پي‌گيري كرده‌ايم، اميدواريم با اين تعامل دوره‌هاي بعدي جشنواره روند بهتر و پربارتري به خود بگيرد.

مدير موسسه رسول آفتاب درباره سطح آثار ارسالي به اين جشنواره توضيح داد: ظرفيت‌هاي اين جشنواره هنوز در سطح ملي به خوبي شناخته نشده است و سطح آثار برای نخستين دوره خوب بود. بايد توجه داشت اين جشنواره نوپاست و از واقعه تاريخي 15 خرداد اسناد كمي به جا مانده و طي ساليان گذشته كمتر مورد توجه نويسندگان، شاعران و محققان قرار گرفته است.

وي ادامه داد: در اين حادثه تاريخي سوژه‌هاي بكري وجود دارند و هدف ما از برگزاري جشنواره ادبي 15 خرداد از انزوا در آوردن حوادث اين روز مهم است كه امام خميني (ره) بر آن تاكيد و مقام معظم رهبري نگاه ويژه‌اي به آن ارند.

مخدومي در ادامه از رونمايي دو عنوان كتاب در اين مراسم خبر داد و گفت: انتشار سه عنوان كتاب حاصل نخستين جشنواره ادبي 15 خرداد است و کتاب «فصل درو» مشتمل بر دو داستان بلند به قلم سید مصطفی فرقانی و مجموعه شعر «هر دانه که بر خاک افتد» به قلم جمعی از شعرا در آيين اختتاميه اين جشنواره رونمايي مي‌شوند. پيش از اين قرار بود كتاب مجموعه داستان‌های کوتاه «سه نقطه قرمز» به قلم جمعی از نويسندگان هم در اين مراسم رونمايي شود كه به دليل تاخير در آماده سازي آن به اين جشنواره نمي‌رسد.

دبير نخستين جشنواره ادبي 15 خرداد افزود: اين مراسم از ساعت 9 صبح با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسرای رازی ورامین آغاز می‌شود. در این مراسم علاوه بر تجلیل از حایزان رتبه‌های برتر چهار رشته داستان، شعر، خاطره و مقاله، از خانواده‌های شهدای 15 خرداد سال 42 نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی درباره هدایای اهدایی به نفرات برگزیده و شایسته تقدیر گفت: به نفرات اول این جشنواره کمک هزینه سفر حج، نفرات دوم کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، نفرات سوم کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و به نفرات شایسته تقدیر، هدایای نقدی اهدا می‌‌شود.

مخدومي افزود: اين جشنواره با همكاري اداره کل ارشاد استان تهران و اداره ارشاد شهرستان ورامین و موسسه رسول آفتاب برگزار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها