دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱
جایزه هانس کریستین آندرسن در دست ایزابل آلنده

ایزابل آلنده، نویسنده برجسته شیلیایی جایزه معتبر هانس کریستین آندرسن دانمارک را برای «داستان‌سرایی جادویی» از آن خود کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از واشنگتن پست، جایزه هانس کریستین آندرسن به ارزش 500 هزار کرون (86 هزار دلار) امسال ایزابل آلنده شیلیایی را به عنوان برنده خود انتخاب کرد. این جایزه به نویسنده ای تعلق می گیرد که با آثارش سنت افسانه ای آندرسن را ادامه داده باشد. 

خانم آلنده این جایزه را از پرنس فردریک ولیعهد دانکارک در شهر اودنسه در 150 کیلومتری کپنهاک دریافت کرد. او بیش از 50 جایزه از 16 کشور مختلف دریافت کرده و روزنامه نگار و استاد ادبیات آمریکای لاتین است.

ایزابل آلنده نویسنده 19 اثر ادبی به زبان اسپانیایی است که به بیش از 35 زبان ترجمه شده و بیش از 75 میلیون نسخه از آثار او در سراسر جهان به فروش رسیده و سبک نوشتاری او با عناصری چون جادو و خیال درآمیخته است. یکی از مشهورترین آثار او در این زمینه «خانه ارواح» است که سال 1982 منتشر شد و او را به جهانیان شناساند. 

اهدا کنندگان این جایزه خانم آلنده را برای «ترکیب عصرهای مختلف، فرهنگ ها، شکل های مختلف درک و استفاده از اسطوره» تحسین کردند و گفتند ترکیب این عناصر قصه گویی او را در منتهای درجه عظمت قرار می‌دهد. 

هانس کریستین آندرسن سال 1805 متولد شد و 160 قصه پریان و شعر در کارنامه اش دارد. او سال 1875 درگذشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها