شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۷

با گذشت بیش از صد سال از مرگ مارک تواین (1835 – 1910) نویسنده افسانه‌ای آمریکا کتاب خاطرات او در آلمان منتشر می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، انتشارات برلینی آوفباو پنجشنبه شب 13 سپتامبر (23 شهریور) نگاهی به این کتاب حجیم 800 صفحه ای که «خودزندگینامه محرمانه» نام دارد انداخت.
 
این کتاب که پس از مرگ مارک تواین در آمریکا منتشر شد، از مدت ها پیش جزو آثار پرفروش این کشور است. مارک تواین نویسنده کتاب های نوجوانانه مشهور «تام سایر» و «هاکلبری فین» این گونه مقرر کرده بود که کتاب خاطراتش درست 100 سال پس از مرگش انتشار یابد تا به آن همچون یک نامه عاشقانه رک و راست، آزادانه و بی احساس شرمساری نگاه شود.
 
هری روولت نویسنده و هنرپیشه آلمانی پنجشنبه در انتشارات آوفباو گزیده‌ای از این اثر هیجان انگیز را روخوانی کرد. تواین در این کتاب خود به شکلی متاثر کننده و طنزآلود به روایت بسیاری از تجربیات شخصی خود می پردازد و بیش از همه به شدت جامعه آمریکا را به باد انتقاد می گیرد. تواین در این کتاب  می نویسد: «سربازان جنگی آمریکا برای من همچون جنایتکاران مزدوران یونیفرم پوش هستند.» این نویسنده بزرگ در جای دیگری می نویسد: «حرص و طمع در وال استریت همچون آثار طاعون که در عرض 100 سال نیز از میان نخواهد رفت ، این سرزمین را فرا می گیرد.» 

کتاب «خودزندگینامه محرمانه» در سال 2010 در صدمین سال درگذشت مارک تواین در آمریکا به چاپ رسید. قرار است این کتاب در چاپ نخست خود با شمارگان 30 هزار جلد در آلمان منتشر و روانه بازار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها