یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
جاودان‌خرد: چرا قانون سکوت کرده است؟

مسوول کتابخانه‌های عمومی یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد از سکوت قانون در برابر نحوه دریافت حق نیم‌درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها گلایه کرد و گفت: شهرداری پول نمی‌دهد و ما باید با بدبختی حق قانونی کتابخانه‌ها را دریافت‌ کنیم._

محمد جاودان‌خرد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،
 اظهار کرد: متاسفانه قانون‌گذار ضمانت اجرایی برای نحوه دریافت سهم‌نیم درصد تعریف نکرده و به ‌همین دلیل شهرداری یاسوج در سال گذشته فقط پنج میلیون تومان به اداره کتابخانه‌های یاسوج پرداخت کرد، در حالی ‌که در شهرستان یاسوج 10 باب کتابخانه شهری و پنج باب کتابخانه روستایی فعالند و پول دریافتی، کفاف هزینه یک کتابخانه را هم نمی‌کند. 

وی با بیان این پرسش که «چگونه می‌توان با پنج میلیون تومان 15 باب کتابخانه را اداره کرد؟» افزود: هزینه‌های ضروری مانند برق و آب و هزاران هزینه دیگر، بیش از این قیمت‌هاست و متاسفانه شهرداری از پرداخت حق قانونی کتابخانه خودداری می‌کند. 

جاودان‌خرد اظهار کرد: جلسه‌ایی به‌ همین دلیل و با حضور شهردار و مدیرکل بازرسی برگزار شد و در این جلسه مشکلات مالی 15 کتابخانه شهرستان را به‌تفصیل بیان کردم و شهردار نیز مشکلات شهرداری را ارایه کرد و در نهایت مقرر شد که شهرداری 14 میلیون تومان از بدهی سال 90 را به اداره کتابخانه‌ها پرداخت کند.
 
مسوول کتابخانه‌های عمومی یاسوج عنوان کرد: با وجود توافق صورت گرفته، شهرداری یاسوج همچنان از پرداخت پول خودداری می‌کند و ما هم برای‌ این‌که حق قانونی کتابخانه‌ها را دریافت کنیم، مجبور شده‌ایم یک ‌نفر از پرسنل کتابخانه را مامور کنیم تا به‌طور تمام وقت در شهرداری حضور داشته باشد تا شاید با این روش بتوانیم پول کتابخانه‌ها را دریافت کنیم.
 
جاودان‌خرد با بیان این‌که کتابخانه‌های عمومی به دلیل ماهیت خصوصی بودن آن‌ها مشکلات زیادی دارند، افزود: اگر کتابخانه‌های؛ عمومی دولتی بودند، این مشکلات پیش نمی‌آمد و مشخص نیست که سرانجام ما به کجا می‌رسد. از یک‌سو ملزم به رعایت مفاد قانونی دولتیم و از سوی دیگر، کتابداران ما از تمام خدمات کشوری که به کارمندان دولت اعطا می‌شود، محروم‌اند.
 
وی گفت: امیدوارم که کتابخانه‌ها از نظر بودجه تحت حمایت دولت قرار گیرند و کتابداران ما نیز از تمامی حقوق دولتی استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط