شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸
«عالم جنینی» از سیر تکوینی انسان می‌گوید

«عالم جنینی» عنوان اثری از مجموعه «روابط، ارتباطات و تعاملات انسانی» است که می‌کوشد با استناد به قرآن کریم و منابع تفسیری اشاره‌ای به منازل گوناگون خلقت داشته باشد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران( ایبنا)، «حسین صدری‌‌نیا» نوشتار حاضر را برای بررسی چگونگی پیمان انسان در عالم ذر، خلقت او در عالم جنین،‌ سلوکش در دنیا، عوالم پس از آن نظیر برزخ، قیامت و عالم جاودانگی(بهشت یا جهنم) به رشته تحریر درآورده است.

کتاب «عالم جنینی» با اعتقاد بر این که عالم جنینی به طور تکوینی در فضایی به دور از دست‌یازی بشر قرار دارد و بسیاری از تحولات آن معمولا از نظرها پوشیده می‌ماند بر این نکته تاکید دارد که تجهیزات پزشکی ساخته شده نیز فقط زوایای کوچکی از ابعاد مادی این عالم تاریک و پر رمز و راز را هویدا می‌کنند؛ در حالی که اغلب رویدادهایش مادی و قابل مشاهده نیستند. به عنوان مثال یکی از مهم‌ترین نکات مربوط به عالم جنینی، دمیده شدن روح به کالبد جنین است که بلافاصله پس از آن جسم و روح با یکدیگر مرتبط و در قالب یک شخص جلوه‌گر می‌شوند و این وضعیت تا زمان مرگ انسان ـ در دوره جنین یا عالم دنیا ـ ادامه می‌یابد.

نویسنده این کتاب می‌کوشد با بررسی مهم‌ترین مسایل مربوط به عالم جنینی در فصول پنجگانه کتابش ـ «عوالم هستی»، «عالم جنینی در کلام وحی»، «انواع سقط جنین ارادی و غیر ارادی»، «پیام‌های تکوینی و تشریعی جنین» و «روابط، ارتباطات و تعاملات انسان در عالم جنین» ـ با نگاهی علمی و با استناد به منابع وحی، مکتوبات تفسیری و آثار اسلامی به خلقت و سیر سلوک معرفتی انسان بپردازد.

نخستین چاپ کتاب «عالم جنینی» را نشر سایه روشن با شمارگان هزار و 100 نسخه در 208 صفحه رقعی به بهای پنج هزار تومان در سال جاری چاپ و منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها