شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰

شهر کالو پنجشنبه شب 9 اوت (19 مرداد) پنجاهمین سالگرد درگذشت هرمان هسه نویسنده مشهور و برنده نوبل آلمان را گرامی داشت.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، در این شب پس از برگزاری یک مراسم یادبود در مقابل خانه محل تولد هرمان هسه واقع در مارکت پلاتز، مراسمی با عنوان «کتابخوانی سالروز مرگ» در کلیسای شهر برپا شد و طی آن اشعار و اندیشه‌های این نویسنده نوبل برنده سال 1962 به یاد آورده شد. 

به گفته سوزانه فولکر مدیر موزه شهر کالو، هسه به شخصه در واپسین سال‌های زندگی‌اش تاثیرگذاری عمیق و دراز مدت آثارش را باور نداشت. وقتی که «راینهولد زبر» شهردار این شهر در سال 1960 برای احداث یک «اتاق هسه» در موزه شهر کالو ابراز تمایل کرد، هسه گفت: به شما توصیه می‌کنم چندان به این ایده اهمیت ندهید، چون من در انتهای مسیر زندگی‌ام قرار دارم و پس از مرگم شما بی‌نهایت شگفت‌زده خواهید شد، زیرا به سرعت به فراموشی سپرده می‌شوم و نام من قدرت تبلیغاتی خود را از دست می‌دهد.

اما هسه در این مورد اشتباه می‌کرد. او پس از مرگش از یادها نرفت، بلکه به نویسنده‌ای مشهور و پرفروش بدل شد، تا آن جا که مجموع تیراژ آثارش در 50 سال گذشته از رقم 10 میلیون جلد به حدود 15 میلیون جلد افزایش یافته است. 

هرمان کارل هسه دوم جولای 1877 در شهر «کالو» در ایالت بادن ووتنبورگ متولد شد و 9 آگوست 1962 در مونتاگنالوی سوییس درگذشت. این نویسنده، شاعر و نقاش آلمانی زبان در سال 1949 موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات شد. هسه با کتاب‌هایی همچون «سیذارتا» و «گرگ بیابان» و «بازی تیله‌های شیشه ای» در سطح جهانی به شهرت رسید. او در کنار نویسندگی، شیفته نقاشی کردن نیز بود. نام وی در زمره پر مخاطب‌ترین نویسندگان آلمانی زبان در سراسر جهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها