سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۴
کتاب‌های تازه انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی در راهند

مسوول انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران، اطلاع‌رسانی و تامین منابع علمی واحدهای مختلف صنعتی و خدماتی را از اهداف مهم این مرکز دانست و گفت: حدود 6 عنوان کتاب جدید تا مهرماه سال جاری از سوی این سازمان منتشر می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، افشین قاسم‌زاده، مسوول انتشارات مركز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران، درباره فعالیت‌های اصلی این سازمان گفت: بخش انتشارات سازمان در حوزه‌های مختلفی چون مدیریت، کیفیت استاندارد، فنی و مهندسی، علوم رایانه، مالی و اقتصادی به چاپ کتاب مشغول است و تاکنون حدود 300 عنوان کتاب منتشر کرده است.

وی افزود: انتشارات مركز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران از سال 1377 فعالیت خود را با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کرده و در کنار نشر کتاب‌های مختلف، فعالیت‌های دیگری چون برگزاری همایش‌ها را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

قاسم‌زاده در توضیح این همایش‌ها گفت: تاکنون همایش‌های مختلفی چون «جایزه ملی کیفیت ایران»، «بودجه‌ریزی عملیاتی»، «چشم‌اندازی به آینده» و «استاندارد مواد، وسایل و تجهیزات پزشکی» از سوی این سازمان برگزار شده و مسایل مربوط به چاپ و نشر بسیاری از همایش‌های دیگر هم به این سازمان سپرده شده است.

وی ادامه داد: خلاصه مقاله‌های برخی از همایش‌های برگزار شده به صورت کتاب چاپ شده و در برخی موارد هم کتاب خاصی برای یک همایش مشخص تالیف و منتشر شده و در اختیار حاضران در همایش قرار گرفته است.

مسوول انتشارات مركز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران افزود: تلاش می‌کنیم بتوانیم امتیاز یک نشریه پژوهشی و تخصصی را از وزارت علوم بگیریم و جدیدترین پژوهش‌های روز را در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

به گفته قاسم‌زاده، این سازمان با هدف اطلاع‌رسانی مناسب و تامین منابع علمی سازمان‌ها و واحدهای صنعتی و خدماتی، از سال 1379 فروشگاه و نمایشگاه كتاب و نرم‌افزار خود را  دایر کرده که در طبقه همکف این سازمان قرار گرفته است.

انعقاد تفاهمنامه‌هایی با شركت‌ها و موسسه‌های مختلف و ارایه خدمات نشر از فعالیت‌های دیگر انتشارات مركز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران است. این خدمات چاپ كتاب، نشریه، بروشور، فولدر، سربرگ و همچنين خدمات چاپی همایش‌ها و سمینارها را شامل می‌شود.

چاپ و انتشار كتاب‌های علمی و آموزشی، ارایه خدمات نشر به سازمان‌ها و مراكز علمی، مشاركت و سرمایه‌گذاری در چاپ و انتشار كتاب، اطلاع‌رسانی، تهیه و توزیع كتاب‌های ناشران معتبر و تولید و عرضه فیلم‌ها و سی‌دی‌های آموزشی بخشی از فعالیت‌های انتشارات این مرکز است.

به گفته قاسم‌زاده، این واحد انتشاراتی تا مهرماه عناوین جدیدی را روانه بازار کتاب خواهد کرد. «انبارداری صنعتی»، «ارزیابی اثربخش آموزش‌های سازمانی»، «نقش 5s در نگهداشت تجهیزات»، «راهنمای کامل Minitab 16 در SPC و آموزش تفسیر نمودارها»، «کارآفرینی»، «انبارداری صنعتی» و «کنترل آماری فرآیند» آثار در دست چاپی‌اند که قاسم‌زاده از آن‌ها نام برد.

این سازمان دارای واحد سمعی و بصری نیز هست که در آن فعالیت‌هایی در حوزه برنامه‌های آموزشی از طریق تولید فیلم‌های آموزشی، همچنین تهیه فیلم‌های مناسب و دوبله و تنظیم آن‌ها انجام می‌شود.

«از مشاوره تا استقرار»، «روش پیاده‌سازی استاندارد امنیت اطلاعات»، «روش‌های علمی ارزیابی و تعیین عمر قفسه‌ای در صنایع غذایی»، «حسابداری صنعتی»، «حسابداری مدیریت استراتژیک»، «اصول مدیریت و تئوری سازمان»، «یادگیری الکترونیک»، «مدیریت کیفیت جامع در صنعت برق»، «ایمنی و بهداشت»، «مدیریت فرایندهای نظافت و ضدعفونی در صنایع غذایی» و «کاربرد کامپیوتر و مدیریت فایل‌ها؛ ویندوز» از آثاری هستند که تاکنون از سوی انتشارات مركز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران منتشر شده‌اند.

علاقه‌مندان به آشنایی بیشتر با خدمات و آثار منتشر شده از سوی این سازمان می‌توانند به سامانه اطلاع‌رسانی و فروش اینترنتی كتاب www.behbook.com مراجعه کنند یا با شماره   88300977 تماس بگیرند.

پایگاه اینترنتی این انتشارات امکان خرید اینترنتی کتاب‌ها را برای علاقه‌مندان به وجود آورده است.

مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران در تهران، خيابان ایرانشهر شمالی، شماره 233 واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها