شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۳
جايزه پي‌ير بنوآ از سوي نشر آلبين ميشل تأسيس شد

جايزه تازه پي‌ير بنوآ بهترين اثر داستاني رومانتيك را برمي‌گزيند كه نسخه دست‌نويس و منتشر نشده آن به زبان فرانسوي تا پيش از پايان سال ميلادي در اختيار نشر آلبين ميشل قرار گيرد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از مجله كتاب فرانسه، به مناسبت پنجاهمين سالگرد درگذشت پي‌ير بنوآ نويسنده نامدار فرانسوي، انتشارات آلبين ميشل ناشر آثار اين نويسنده، جايزه ادبي تازه‌اي به همين نام براي تجلیل از بهترين اثر داستاني رمانتيك به راه انداخته است.

در چارچوب اهداي اين جايزه اثري ادبي برگزيده مي‌شود كه در قالب موضوع‌هایي چون سفر و جست‌وجو همان طور كه در فضاي داستان‌هاي پي ير بنوآ ترسيم شده‌اند، نوشته شده باشد.

در پيامي از سوي آلبين ميشل آمده است: اثر برگزيده ‌بايد با معيارهاي رمانتيكي تطابق داشته باشد كه در آثار پي ير بنوآ عرضه شده‌اند؛ معيارهايي چون نثر زيباي ادبي و روايت ماجراجويانه در فضايي رمانتيك.

هيات داوران جايزه از اعضاي انجمن مردمي ادبيات فرانسه تشكيل مي‌شود كه بنوآ در سال‌هاي 1929  تا 1931 رياست آن را بر عهده داشت. به دنبال اهداي جايزه، اثر برگزيده از سوي نشر آلبين ميشل با روبان سرخ «برنده جايزه پي‌ير بنوآ» در نمايشگاه كتاب پاريس سال بعد عرضه مي‌شود و اعتباري به ارزش 15 هزار يورو از سوي ناشر در حوزه تبليغات براي انتشار رمان صرف خواهد شد.

پي‌ير بنوآ (1962-1918) از سال 1931 تا پايان عمر به عضويت فرهنگستان زبان و ادبيات فرانسه برگزيده شده بود. او در طول حيات ادبي‌اش 47 رمان منتشر كرد كه نخستين آن‌ها با عنوان «كونيگزمارك» (نشان پادشاه) در سال 1918 عرضه شد و رمان پرخواننده «آتلانتيس» شبه زندگينامه‌اي از او درباره دوران كودكي در تونس و الجزاير، يك سال پس از آن سال 1919 و همزمان با پايان جنگ جهاني اول منتشر شد. جايزه بزرگ رمان فرهنگستان زبان و ادبيات هم در كارنامه پي‌ير بنوآ به چشم مي‌خورد.

در سال 2012 انتشارات آلبين ميشل هفت اثر برگزيده از بنوآ را تجديد چاپ كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها