دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷
تاسيس انجمن خيّران كتابخانه‌ساز مياندوآب

انجمن خيرا ن كتابخانه‌ساز برای تشكيل نخستين جلسه به منظور انتخاب دبير انجمن با حضور 12 نفر از خيران مياندوآب، بعد از ماه مبارك رمضان به‌طور رسمي فعاليت خود را شروع خواهد كرد.-

غفار عزيزي، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میاندوآب استان آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به همكاري خيران مدرسه‌‌ساز و فعاليت آن‌ها در اين انجمن عنوان کرد: اين انجمن شامل پنج خير مدرسه‌ساز و هفت خير كتابخانه‌ساز است كه پيش از تشكيل اين انجمن نيز در راه تجهيز و ساخت كتابخانه‌ها فعاليت مي‌كردند. 

وي با اشاره به جمعيت 260 هزار نفري شهرستان مياندوآب افزود: اين شهرستان داراي پنج كتابخانه عمومي و چهار كتابخانه مشاركتي است كه از ميان آن‌ها دو كتابخانه عمومي شهري، دو كتابخانه در بخش‌هاي شهرستان و يك كتابخانه روستايي‌اند و همچنين دو كتابخانه مشاركتي در شهر و دو باب ديگر در روستا قرار دارند. 

رييس اداره كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان مياندوآب با بيان ‌اين‌كه كتابخانه‌هاي اين شهرستان داراي هفت هزار و پانصد عضو فعالند، اظهار کرد: كتابخانه‌هاي اين شهرستان 55 هزار نسخه كتاب در قالب 49 هزار عنوان اثر مکتوب دارند. سال گذشته نیز دو هزار جلد كتاب به كتابخانه‌ها اهدا شد و آمار كتاب‌هاي امانت داده شده در سال گذشته به 72 هزار و 476 نسخه رسيد.

عزیزی همچنین از افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان کتابخانه‌ها در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: پارسال 200 هزار نفر به کتابخانه‌های شهرستان میاندوآب مراجعه ‌کردند که این رقم نسبت به سال پیش، 25 درصد افزایش داشته و دلیل آن هم برگزاری مسابقه‌های فرهنگی و اجرای سیاست «قفسه باز» در کتابخانه‌های این شهرستان بود. 

وی درباره اجرای سیاست قفسه باز در کتابخانه‌های شهرستان میاندوآب گفت: در این طرح، مجموعهی‌ای از قفسه‌های کتاب تعبیه شده است که مراجعان به‌طور مستقیم و بدون راهنمایی کتابدار به آن مراجعه و کتاب دلخواه خود را انتخاب می‌کنند. 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میاندوآب با اشاره به استقبال از طرح «کتاب من» در این شهرستان عنوان کرد: دو هزار و 300 جلد کتاب در سال 90 بر اساس این طرح دریافت کردیم و هر ماه 500 تا 600 نسخه کتاب درخواست می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط