چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰
نخستين دفتر شعر خادمي راوندي به چاپ رسيد

نخستین دفتر شعر سیف‌اله خادمی‌راوندی با عنوان «از مرگ ماهی‌ها دل دریا نمی‌‌گیرد» در مجموعه طرح «صدای تازه 2» موسسه انتشاراتی هنر رسانه اردیبهشت منتشر و راهی بازار کتاب شد. شعرهای این مجموعه در قالب‌های کلاسیک سروده شده‌اند.-

خادمی درباره این مجموعه شعر به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: این دفتر در برگیرنده 33 غزل، سه چهارپاره، 20 رباعی و 10 دوبیتی است که بیشتر با مضامین اجتماعی، عرفانی و عاطفی سروده شده‌اند.

وی توضیح داد: برخی از غزل‌های این مجموعه غزل کلاسیک و برخی دیگر غزل نئوکلاسیک هستند. همچنین طبیعت‌گرایی در غزل‌های این مجموعه بسیار دیده می‌شود، اما رباعی‌هایم اغلب اجتماعی هستند.

این شاعر افزود: حدود 35 سال است که در حوزه شعر فعالیت می‌کنم، اما تاکنون شعرهایم را منتشر نکرده‌ام. برهمین اساس شعرهایی که در این دفتر آمده است گزیده‌ای از سروده‌های یک دهه گذشته من به حساب می‌آیند.

وی به انتشار اشعارش در مجموعه‌های غیرمستقل اشاره و تشریح کرد: پیش‌تر برخی از شعرهایم در مجموعه‌هایی که از شعر شاعران گردآوری شده بود، به چاپ رسیده است. از آن‌جا که این مجموعه‌ها مستقل نیستند، در نتیجه نقد هم نمی‌شوند و به عنوان شاعر نمی‌توان بازخوردها و نظرها را نسبت به آن‌ها دریافت کرد.

خادمی ادامه داد: دفتر شعر «از مرگ ماهی‌ها دل دریا نمی‌گیرد» پس از انتشار در چند انجمن و جلسه نقد و بررسی شده است و این موضوع سبب شد بازخوردهای مخاطبان را نسبت به این شعرها دریافت کنم و از ضعف‌ها و نقاط قوت شعرهایم مطلع شوم.

سیف‌اله خادمی‌راوندی متولد فروردین 1333 و کارشناس رشته زبان و ادبیات فارسی است.

مجموعه شعر «از مرگ ماهی‌ها دل دریا نمی‌گیرد» در 108 صفحه قطع رقعی، شمارگان سه هزار نسخه و قیمت هزار و 600 تومان در طرح «صدای تازه 2» موسسه هنر رسانه اردیبهشت منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط