سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰
«دریا دور است» منتشر شد

دومین مجموعه شعر لیلا عباسعلی‌زاده با عنوان «دریا دور است» در مجموعه طرح «صدای تازه 2» موسسه انتشاراتی هنر رسانه اردیبهشت منتشر و راهی بازار کتاب شد. این مجموعه سپید سروده‌های کوتاه شاعر را در برمی‌گیرد.-

عباسعلی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره دومین مجموعه شعرش اظهار کرد: شعرهای این دفتر در قالب سپید و طی سال‌های 1389 و 1390 سروده شده‌اند. اغلب این شعرها كوتاهند و حدود 100 کوتاه سروده در این مجموعه جای گرفته است.

وی افزود: بیشتر مضامین اجتماعی را در سرایش این شعرها به‌کار گرفته‌ام. این مضامین از دیدگاه من به عنوان یک زن پرداخته شده‌اند؛ به عبارت دیگر در این سروده‌ها زن نقش محوری‌تری دارد.

این شاعر اشاره‌ای به نخستین دفتر شعرش داشت و توضیح داد: نخستین دفتر شعرم با عنوان «می‌آیم لب اروند» سال 1389 از سوی نشر داستان‌سرا منتشر شد. این مجموعه 64 صفحه‌ای نیز سروده‌های سپیدم را در بر می‌گرفت. در مقایسه این دو مجموعه به‌نظرم شعرها در دفتر دوم پخته‌تر و کامل‌تر شده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: از نظر مضمونی نیز، مجموعه نخست دو بخش داشت و در یک بخش شعرهایی درباره جنگ آمده بود، اما در مجموعه دوم بیشتر شعرها به دغدغه‌های شخصی‌ام نسبت به دنیای اطرافم اختصاص دارند.

لیلا عباسعلی‌زاده متولد 1357، شاعر و نویسنده است. 

مجموعه داستان «به چیزی دست نزن»، رمان «غزل شیرین عشق» و مجموعه شعر «می‌آیم لب اروند» عنوان کارهای منتشر شده عباسعلی‌زاده است.

مجموعه شعر «دریا دور است» در 100 صفحه قطع رقعی، شمارگان سه هزار نسخه و قیمت هزار و 600 تومان در طرح «صدای تازه 2» موسسه هنر رسانه اردیبهشت منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط