دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۵
«خون‌ سردتر از ماهی» بر دستان شعردوستان نشست

نخستین دفتر شعر مریم گرجی با عنوان «خون سردتر از ماهی» در مجموعه طرح «صدای تازه 2» موسسه هنر و رسانه اردیبهشت منتشر شد. این دفتر سروده‌های شاعر در قالب نیمایی را شامل می‌شود.-

گرجی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره این مجموعه شعر توضیح داد: نخستین دفتر شعرم دربرگیرنده بیش از 90 قطعه شعر در قالب نیمایی و گاهی سپید است؛ البته در شعرهای سپید این مجموعه نیز موسیقی نقش پررنگی دارد.

وی درباره مضمون و محور کلی این شعرها گفت: در سرایش این شعرها بیشتر مسایل و موضوعات اجتماعی مدنظرم بوده است. از سوی دیگر در اغلب این شعرها زن نقش محوری را برعهده دارد.

این شاعر با تاکید بر تمرکزش بر روی محتوا در سرایش این شعرها ادامه داد: علاوه بر محتوا روان و ساده بودن شعرها و همچنین تصویری بودن آن‌ها مد نظرم بوده است؛ به عبارت دیگر این سروده‌ها تصویرهای جدیدی را در ذهن خواننده ایجاد می‌کنند.

وی در پایان و درباره نحوه گزینش شعرهای این مجموعه توضیح داد: اغلب شعرهای این دفتر طی دو یا سه سال اخیر سروده شده‌اند، البته شعرهایی از 14 سال پیش هم در این دفتر دیده می‌‌شود که با بازنگری مجدد ارایه شده‌اند. سعی کرده‌ام در گزینش این شعرها چندان احساسی برخورد نکنم و همچنین تنوع موضوعی شعرها را نیز در نظر داشته‌ام تا شعرها چندان یکنواخت نباشند. 

مریم گرجی متولد فروردین 1357 است. 

مجموعه شعر «خون سردتر از ماهی» در 104 صفحه قطع رقعی و قیمت هزار و 600 تومان در سری دوم مجموعه «طرح صدای تازه» موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط